Annons:
Etikettövrigt
Läst 1433 ggr
bluemary
2/3/10, 1:52 PM

OT:Min fråga på nätet !

Jag hade här på iFokus skrivit en fråga som för
mig var ganska så personlig.

När jag så går ut på nätet och söker på just detta
som jag har skrivit om så står min fråga, tillsammans
med användarnamn med bland rubrikerna !

Jag trodde att det man skriver här på iFokus stannar
här men frågan kan gå ut på nätet, tillsammans med
användarnamn.

Kan inte annat än att känna mig förolämnad !

Annons:
Gronstedt
2/3/10, 5:13 PM
#1

Nu förstår jag inte riktigt. Google och andra sökmotorer tittar på alla sidor på nätet, även iFokus. Det är bland annat därför de flesta iFokus-sidor har rekommendationer om att man inte ska skriva ut personnamn eller företagsnamn i onödan - för att inte diskussioner rörande sådana ska dyka upp i sökmotorerna. Allt man skriver på nätet är lika offentligt som om man annonserade det i en tidning. Vad är det för förolämpande med det?

Däremot så ska man inte kunna öppna och läsa låsta trådar ens från en sökmotorträff.

[Beavis]
2/4/10, 1:48 AM
#2

Precis. här på .ifokus kan du ju faktiskt gå in och läsa alla trådar utan att logga in, det är bara om du vill kommentra du måste logga in. Så är det på alla öppna forum på nätet. Lite synd kanske men så är det.

kerstinjo
2/4/10, 11:26 AM
#3

Men man har möjligheten att ha ett anonymt nick och en anonym Avatar, då är möjligheten att bli igenkänd mycket liten.

 Kerstin 

 

Kia
2/4/10, 11:30 AM
#4

Ja, det är ju som de andra skriver ett öppet Forum. Är det något du skrivit här på beroendesajten och vill ta bort inlägget så säg bara till så hjälper jag dig gärna med det. Eller hör med sajtvärden på den berörda sidan om du finner det obehagligt att det ligger så öppet. Kanske har sajten en sluten grupp som bara de som är medlemmar i den slutna gruppen kan läsa.

/Kia

Upp till toppen
Annons: