Etikettberoende-av-sex-kärlek-och-relationer
Läst 2979 ggr
johan-tobias
2009-05-06, 23:01

Jag:(

De är hemskt! men jag är jätte beroende av  att veta att någon finns för mig tycker om och älskar mig undrar är de sjukt beteende från min sida? är de så?

Kia
Kia 
2009-05-07, 00:43

Kanske kan du hitta något under vår nya grupp Sex och kärleksberoende som också handlar om relationer.

/Kia

Bunn
2009-05-07, 02:08

Jag säger inte att det nödvändigtvis är så i just ditt fall, men det är mycket vanligt förekommande att känna som du gör om man tex. inte har fått uppleva mycket kärlek som barn. När man då blir större så flammar dessa känslor upp och man vill hela tiden ha mer och mer bekräftelse ifrån andra. Jag tror inte alls att dettaär något ovanligt fenomen. Vet inte om jag skulle kalla det sjukt beteende, men det är inte "normalt", om du förstår vad jag menar!? (och jag hoppas verkligen att du inte tar illa upp, i så fall ber jag om ursäkt.)

Om du inte vet varför du har dessa känslor så råder jag dig till att göra en "personlig analys". Sätt dig ner en stund och fundera på varför du är som du är. Hur har ditt liv sett ut? Vad har varit posetivt resp. negativt?
Ibland brukar jag jämföra livet med ett pussel, vissa pusselbitar sitter redan på plats, men andra inte. Fundera över vilka av dina pusselbitar som redan sitter där de ska och vilka som saknas. Vilka är de och hur/var ska du finna de andra?

Det är dock viktigt att inte överanalysera sig själv, då känns det bara tungt och jobbigt. Kanske en samtalskontakt kan hjälpa dig på traven?

Mvh/Bunn

johan-tobias
2009-05-07, 07:44

jag vet ju vad som saknas iaf de är väldigt mycket konstigt nog jag har ju min flicka så den biten är väl coverd! men jobbet suger känner att de är helt fel för mig! har inget fordon de är också en ssak som saknas men som kommer att göras åt efter sommar! Jag skall även flytta de kommer nog hjälpa en del! sen blir de nog lite danmark ochd e kan säkert bli trevligt! Så de blir lite grann iaf som kanske blir pusslat ihop får se hur de går!

Bara att hoppas på de bästa antar ja men där finns fortfarande mycket elende kvar:(

Bunn
2009-05-07, 09:36

Även fast man vet var problemet ligger, så kan det finnas mer under ytan, så att säga. Tycker absolut att du bör ringa en samtalskontakt! Kan även varmt rekomendera boken DEN TUSENDE GÅNGEN av Anna Lytsy och Ulrika Olson

johan-tobias
2009-05-07, 19:36

får se hinner knapt läsa min tid tass up av så mycket annat tyver:( men får se vad jag gör men överväger helt klart att prata med någon! de är kanske de bästa för mig!

Bunn
2009-05-08, 00:14

Starkt jobbat!
Önskar all lycka och välgång!

Mvh/Bunn

johan-tobias
2009-05-08, 09:15

hoppas jag med! tack skall du ha bunn..

Bunn
2009-05-08, 20:10

Så lite så, johan-tobias!
Finns här för att stötta, råda och försöka hjälpa samt komma med tips och idéer.

jstrom
2010-03-02, 21:19

Jag tycker det är starkt av folk att våga berätta om sånt här, så vi andra kan få möjligheten att kunna hjälpa. Jag hoppas allt löser sig för dig johan-tobias!

[Beavis]
2010-03-03, 15:39

Jag tycker att du ska göra som Bunn säger och verkligen sätta dig ner och fundera igenom detta lite mer.. du kommer säkert hitta mer "under ytan" analysera mer vad har du varit med om? vad har du gjort emot andra ? och varför?  Att du har en flickvän/sambo redan är inget som garderar emot att du ändå har tendenser till bekräftelsebehov etc.

Fundera på vart/när/Hur triggas dina känslor att söka bekräftelse ifrån andra.. när du kommit fram till dtta lite mer på djupet har du kommit en bra bit på väg.

Salladshataren
2010-03-04, 12:56

Vill bara påpeka att johan-tobias är avstängd eller så har han avslutat sitt konto. Så det är ingen idé och komma med idéer eller råd och tips!

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Upp till toppen