Annons:
Etikettberoende
Läst 1420 ggr
Cezz
3/24/10, 8:31 PM

besviken! läkare does it again.

Nu får jag NOG!

jag har varit drogfri i snart 2 år..

och jag är också psykiskt sjuk. alltså nån slags dubbel diagnos.

och det här har jag brottas med i mina snart två år.

men till problemet!

min huvuddrog är piller! och innan jag blev drogfri mata dom in tabletter i mig. men hur som helst just nu är jag inne i en återfalls process.. sover max två timmar per natt. det går liskom inte mer. och inte nog med att sömen blir sämre jag får också mkt mer sämre mående. och då gör jag som jag lärt mig genom NA.. Att be om hjälp. och jag  gjorde detta.

jag litar på mig själv så passa att jag skulle kunna ta en mindre beroendeframkallande.. jag ringer min läkare och berättar problemet. och vad säger han? JO! ska vi sätta in flunitrazepam igen? jag ser attt du hade det en period för bla bla bla .. det jobbigaste var att säga nej och förklara att jag inte kan ta benzo.. och hela historien.. jag blir så trött när dom inte får mer utbildning.

men det slutade med imovane.. och efter att jag hämtade utom sover jag som en prinsessa UTAN dom..

livets ironi. haha. tacksam att slippa medicinen. men all smärta det här lilla testet förde med sig, jaa hade nog klarat mig utan det..

jag som trodde det skulle vara så enkelt att bara bli drogfri.. /facepalm!

jaja jag klara det här och ser fram emot min svarta bricka.. :)

Annons:
[Beavis]
3/24/10, 10:47 PM
#1

Ja läkare är ett släkte för sig. De på vårdcentraler läser ju i bästa fall på några minuter i din jounal innan mötet.

Att h*n inte ens såg eller lyssnade på att du hade problem med benzo visar ju på att han inte läst på så ordentligt direkt.

Roligt att du kom fram till att du inte behövde pillren iaf när du fått dem. Ibland är det nog så att det är tanken på drogen som driver en. Att du tänkte till och kände "nä jag är inte sugen/behövande" är asbra.

Du kunde slappna av och därefter sova. fortsätt så.. ju längre du håller upp avtar suget.

Livet i sig som drogfri är hårt nog.

kerstinjo
3/25/10, 12:04 AM
#2

Läkare är otroligt okunniga ibland och fram för allt dåliga på att lyssna.

Bra att du sover som en stock. Tänk vad tabletter i ett skåp kan göra nytta ibland.Glad

Du vet väl att Imovane inte är att rekommendera till en tablettmissbrukare?

 Kerstin 

 

Cezz
3/25/10, 8:09 AM
#3

haha jupp men jag har inte tagit nån än .. *stolt* men att välja mella pest eller kolera så tar jag faktiskt heller imovane än benzopreparat.

jag tänkte lämna tillbaka dem i dag på apoteket. för dom är onödiga nu när jag sover. så väck ska dom!

kerstinjo
3/25/10, 11:12 AM
#4

#3 Bra jobbat, nu kan du vara stolt över dig själv!Glad

 Kerstin 

 

Cezz
3/25/10, 12:55 PM
#5

tack <3

[Beavis]
3/25/10, 2:59 PM
#6

Bra tänkt hoppas du genomfört detta nu

Annons:
Kia
4/5/10, 12:55 AM
#7

Starkt jobbat och woohooo för svart bricka :)))
Ibland är läkare som de är, tror inte alla får utbildning i beroendeproblematik eller kanske ingen jag vet inte , vad jag vet är att det skrivs ut tabletter i mängder hela tiden och jag tror inte en fång frågan kommer fram hur mår du på dessa tar du mer än vad du borde osv. Inte för man som beroende skulle säga sanningen men ändå lite uppföljning hade inte varit fel kan jag känna . Det bara skrivs ut.
/Kia

Upp till toppen
Annons: