Etikettberoende
Läst 2124 ggr
MK13
2010-03-18, 00:51

VI SAKNAR ER ? ?

TILL MINNE FÖR DOM SOM AVLIDIT/LIDER AV ALKOHOL/DROGPROBLEM..

VI SAKNAR ER ? ? Det är till er som jag skriver ni som vet och förstår hur ni känner hur ni mår när ni kämpar när ni går igenom svåra år med djupa sår som består…De är till er jag skriver den här sången till alla på kåken och där ute i betongen det är för alla er som ser och fortfarande ber jag säger!!! håll ihop stå ut från början till slut och fortsätt kämpa!!! för en vacker dag ska vi får ränta..vila i frid alla kära föräldrar systrar bröder och vänner vi ses på andra sidan ? / från mig till er…

aka M-knife-13….

[Jeremina]
2010-03-18, 02:33

Fint!

Jag hade en kär släkting som dog av alkoholförgiftning. Han ville jobba på semestern för han hade bara drinkarkompisar men chefen sa nej.

Han drack en blandning som en sk kompis bjöd på som innehöll annat än sprit och promillen var 5, 2!

Jag saknar dig Håkan Gråter

MK13
2010-03-18, 22:55

Hej Jeremina… jag har själv en bortgången far som dog av en överdos jag var bara 7år då…. han heter oxo Håkan BTW =) R.I.P.  

Gråter

RainAid
2010-03-28, 18:30

Hej MK13. Väldigt fint skrivet.. & måste säga att jag lider med alla som har förlorat någon nära anhörig under dessa förhållanden.

Hittade själv min far död i sängen efter en överdos med diverse smärtstillande och ångestdämpande preparat, för ca 6år sedan det är ingen trevlig syn man möts av och effekterna kan variera väldigt mycket från person till person.

Av denna anledning önskar jag att jag kunde bidra med någon hjälp till annhöriga till personer med ett beroende av till största delen ångestdämpade medel.

Jag vet vad ni genomlider & jag vet att dessa ångestdämpande preparat inte hjälper på lång sikt utan ger efter ett långvarigt beroende motsatt effekt.

Min pappa ville gärna sluta med alla dessa läkemedel men enligt läkaren som tyckte att tillståndet krävde medlen så fortsatte han.

Det värsta är att samma läkare frågade alla i min familj om vi ville ha ångestdämpande medel för att lindra sorgen efter vår pappas bortgång. (funderar över hans ironi eller idioti om det verkligen var en väl genomtänkt fråga)

Så till alla…

Har ni några frågor om detta ämne och känner för att fråga eller ha någon att prata med är det bara att skicka mig ett inlägg.

R.I.P .::Pappa::.

kerstinjo
2010-03-29, 03:37

Jag har under årens lopp förlorat många nära p.g.a. missbruk. Alldeles för många egentligen.

Jag är absolut inte känslokall, men jag ser ganska klart på drogers/alkohols biverkningar. Det slutar med en för tidig död.

Min pappa omkom i en bilolycka, med min julgran i kofforten när jag var 26 år. Det var nog då det började gå utför för mig, för han var en mycket älskad far.

Men åren har gått och jag känner inte någon saknad längre.

Jag har alltid haft bäst kontakt med pappa och i och med hans död, så förändrades familjelivet totalt.

Men de senaste åren av mammas liv (hon dog för ca 4½ årsedan), en pigg, rynkig och vaken 89-åring, fick vi en fin kontakt.

Det är jag så jätteglad för och henne minns jag nu med vemod och saknad. Min mamma!

Kerstin 

Kia
Kia 
2010-04-04, 19:52

Många som dör i denna sjukdomen och jag har nyligen genomgått en alldeles för tidig död på en god vän och det är så tragiskt. Det behövs så lite för att det ska slå till och vi inte har stykan…

Jag tror att jag förr tänkte att med mitt sockerberoende kan man ju inte dö men jag har tyvärr insett att det är massor av följdsjukdommar som hjärtinfarkt osv osv som kommer med just detta beroende. Men samtidigt är det inget som sker på en gång utan det är en längre process att det ska bli så. Men lika allvarligt ändå. Beroendesjukdomen tar människor ifrån mig som jag älskar och lärt älska och det spelar ingen roll vilket beroende…

Tack för fin läsning!

[Beavis]
2010-04-04, 21:37

#5 Sockerbereoende leder ju till en massa grejer som högt blodtryck, hjärtinfarkter, candida, hjärtsvikt, sömnapné mm så det är verkligen inget att överse. Men man gör gärna det när man lever mit i det

[Jeremina]
2010-04-15, 03:37

#6 Som med alla beroenden då!

[Beavis]
2010-04-15, 09:34

#7 Japp alldeles riktigt

Upp till toppen