Annons:
Etikettalkoholberoende
Läst 2217 ggr
Rosaranarosenstrale
6/16/10, 12:16 PM

2:a steget

Hej, är det någon därute som har några tips att tänka på när jag gör 2:a steget? Tycker det är svårt.

Mvh

Annons:
Gronstedt
6/16/10, 12:48 PM
#1

Kan du påminna om vad 2:a steget innebär, för oss som inte är insatta?

Rosaranarosenstrale
6/16/10, 6:33 PM
#2

vi kom till tro att en kraft större än oss själva kunde återge oss vårt förstånd

Gronstedt
6/16/10, 6:51 PM
#3

Ok, tack. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, jag skulle ha problem med den punkten också. Det är inte en tro jag någonsin kommer att vare sig kunna eller vilja komma till utan att upphöra att existera. Har ni pratat om det på möten? Hur ser de andra på det?

[Beavis]
6/17/10, 12:32 PM
#4

Eller vad säger din Sponsor? H*n kan kanske förklara den bättre eller ge dig en liten omtolkning ifall du är ateist.

Rosaranarosenstrale
6/17/10, 2:16 PM
#5

Jag har ingen sponsor, går i en öppenvårdsgrupp, har inte bett om hjälp, allting har jag lagt på hyllan. Jag tar inget ansvar för mitt nyktra liv längre. Så känns  det. Jag berättade på möte igår att jag inte förstår att jag står och stampar på samma ställe. Många olika sätt att se på det, det är jag tacksam för, jag fick det jag sökte och när jag bad om hjälp så fick jag det :)

[Beavis]
6/18/10, 12:03 AM
#6

Jag har tolkat vden som att man kan ta till den högre kraften inifrån, Ditt sanna överjag. där hittar du kraften att ta tag i ditt liv.

Det är du som har ansvar för ditt nyktra jag, ingen annan egentligen för ingen kan tvinga dig att vara nykter egentligen utan att låsa in dig någonstans.  Det är väldigt svårt att bli nykter på egen hand, jag säger inte att det inte går, men det är svårare, Du säger att du går i öppenvården, Prova att besöka ett AA Eller ett NA möte, där kan man ibland få bestämma vad man skall prata om då kan punkt 2 vara intressant, se vad de andra kommit fram till.

Annons:
Upp till toppen
Annons: