Annons:
Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 2057 ggr
Maria444
6/14/10, 6:56 PM

oa möte på internet ?

Hej !

bor i östergötland och är intresserad av oa men på min ort finns inget sådant. Undar hur det fungerar på internet står på deras hemsida att det finns på torsdagar.

/Lena

Annons:
Gronstedt
6/16/10, 12:48 PM
#1

Hej Maria 444!

Jag vet inte själv, men jag tror att några här har provat. Har du förskt söka i gamla trådar? Kanske du kan hitta tips där? Annars tycker jag att Internetmöten verkar enklare än "riktiga" möten, man kan ju logga ut om man inte trivs. Det enklaste kanske är att prova på, bara?

[Beavis]
6/17/10, 12:39 PM
#2

INTERNET
Torsdag 20.30-22.00 Stegmöte
Mötesrummet: www.starchat.net/chat/index.php?chan=scandinavianoa
Kontaktinformation internetmöten

Internet kontakt:
Kontakt: Nina 070-272 08 37
E-post: ScandinavianOA(snabel-a)hotmail.com

Så här gör du:
Gå in på www.starchat.net/chat/index.php?chan=scandinavianoa

Du kommer att tillfrågas ifall du vill ladda hem gratisprogrammet Java. Svara ja.
Du blir bara tillfrågad första gången.

Sedan dyker en inloggningsskärm upp.
Skriv in ett namn i rutan där det står "Guest" (du får gärna vara anonym)
och klicka på "Connect to StarChat".

Du är nu inne på mötet!

Tveka inte att ta kontakt ifall det uppstår problem

Våga ta steget att prova

kerstinjo
6/18/10, 1:45 PM
#3

Jag vet att det finns AA-möten på nätet och jag har varit inne och kikat några gånger. Men jag tycker att det bli alldeles för opersonligt.

Men det är klart att du ska testa, det kanske passar dig.

 Kerstin 

 

[Beavis]
6/18/10, 6:24 PM
#4

#3 Det är ju en bra början om man bor långt bort eller om man skäms för att berätta? Som du kanske minns så hoppades du nog själv att det inte var någon du kände med på ditt första möte?

kerstinjo
6/20/10, 5:00 PM
#5

#4 Nja, jag var med när AA startade i min hemkommun och det var många jag kände och det kändes ganska tryggt.

På mitt första NA-möte i min hemkommun träffade jag många för mig kända nyktra narkomaner och det kändes också skönt.

 Kerstin 

 

Upp till toppen
Annons: