Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2462 ggr
kerstinjo
6/22/10, 12:26 AM

OT. Byta jobb.

Vi fick med internposten idag en ledig tjänst, ett vikariat.

Oj, läste först och lade det sedan åt sidan. Men ett frö började gro i mig. Tänk om jag skulle söka? Jag kan ju be om tjänstledigt under tiden.

Inget som säger att jag skulle få det, men varför inte chansa?

Kan vara skönt att komma ifrån den palliativa vården ett tag, få ett tillfälle att andas och tid för återhämtning.

Jag är varken född eller uppvuxen i den stad jag nu bor i, men jag träffar på allt fler obotligt sjuka människor, som jag känner på något sätt.

Jag älskar mitt jobb och tar aldrig med mig arbetet hem, men tänk vad skönt att få en längre tids återhämtning.

*funderar*

 Kerstin 

 

Annons:
[Beavis]
6/22/10, 2:40 AM
#1

Låter väll som en bra idé? jag tycker du ska chansa. jag hade aldrig pallat den palliatva vården du jobbar med själv. Det måste ta mycket på psyket att ingen av patienterna blir frisk?

sannixan
6/22/10, 2:46 PM
#2

självklart ska du söka det är en öppning för dej till nåt nytt.jag tror på dej.man måste våga här i livet.ha det gott.kram

kerstinjo
6/22/10, 6:41 PM
#3

Jo, jag kommer att söka jobbet, men jag misstänker att det blir en "omplaceringstjänst". Men jag kommer ändå att skicka en ansökan.

#1 Jag startar en tråd om mitt jobb, men egentligen handlar det mycket om missbruk och dess följder.

När det gäller palliativ vård, så kommer (krasst uttryckt) ingen levande ifrån vår avdelning. Men vi gör ett toppenjobb och jag (och mina arbetskamrater) är stolta över våra insatser.

Men jag berättar lite mer i ett nytt inlägg "Missbruk & cancer".

 Kerstin 

 

[Beavis]
6/23/10, 12:11 AM
#4

Jag tvekar inte på att du trivs med ditt jobb i sig och dina arbetskamrater. Men jag ser till mig själv och tror det skulle slita psykiskt att vårda personer som bara väntar på döden.

Du skall vara stollt över att du gör deras bästa tid så bra som möjligt. Jag tror dock att ombytet kan göra dig gott också.

Upp till toppen
Annons: