Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2234 ggr
Gronstedt
9/24/10, 9:42 AM

OT - Valefterspel

Hur det nu än gått, och antingen man är glad åt valresultatet eller inte, så undrar jag vem som antas städa bort allt förfallande reklammaterial som entusiastiska valarbetare har klämt upp över allt. Sönderfallande affischer pryder lyktstolpar, broar, rasskyddsnät, räcken och specialuppställda träställningar, för att inte tala om alla dem som satts upp på träpinnar längs vägrenar och gator. Ska de städas bort av gatsoparna, är det tänkt? Eller har partierna ansvar för sitt reklammaterial även efter valet?

Annons:
Porklash
9/24/10, 10:29 AM
#1

Det fick jag då lära mig, som arrangör för konserter en gång i tiden, att man hade ansvaret för affischnedtagningen också…

Men politiska partier kanske slipper sånt tråkgöra?

pEr

[Beavis]
9/24/10, 2:00 PM
#2

Det borde ju vara partiernas ansvar att plocka ner dem. Men de tappar väll entusiasmen efter valet? Och det är kanske ingen tvingande regel?

Snuten borde kontaktas för att styra upp egentligen.

[SvenA]
9/27/10, 2:54 PM
#3

Det är partiernas skyldighet att även ta ner det som dom har satt upp d det ingår i tillståndet

[Beavis]
9/27/10, 10:08 PM
#4

#3 Men det följer de helt klart inte. Vissa är ganska bra medan de flesta särskillt småpartierna skiter fullständigt i det.

Gronstedt
9/29/10, 12:12 PM
#5

Nåja, lokalt där jag kör är det faktiskt mest S-grejor som sitter kvar. Även om de gick bakåt är de ju inte ett småparti än.

[Beavis]
9/29/10, 12:28 PM
#6

Jag generaliserade lite. det var dumt…Det sitter även en massa moderat och sosse affischer kvar här med. Nu har de dock börjat plockas ned men de står istället stapplade lite varstans

Annons:
Upp till toppen
Annons: