Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 2254 ggr
Lettirtjejen
2010-12-15, 11:19

Nu är det jul igen!!

Nu börjar julen stå för dörren. Den 14 jan är det ett år sedan jag började med LCHF på grund av mitt sockerberoende o rematism. Det har verkligen varit ett år med prövningar. Jan-April var verkligen en inkörs tid aspinets och åt allt som var ok enl Lchf. Hade ca 10 kg övervikt som jag ville bli av med så att mina leder skulle må bättre.

Ingsåg att jag bara flyttat mitt begär från "gosaker" till mejeriprodukter Ost, Grädde, Grönsaker. Från maj så har jag försökt att utesluta mejeriprodukter.Då håller jag vikten. Men jag får hela tiden vara sten tuff med mig själv. Hålla koll på protein, fett Jag har någon kväll varannan månad ungefär då det är fest. Vin och goda ostar.

Nu står två julbord inför dörren på torsdag o lördag och det finns så mycket dålt socker i alla charck/fisk/röror.

[Beavis]
2010-12-15, 11:31

Hej grattis till ett år.

Trevligt att du mår bra. men jag måste bara fråga : du vet att vin och alla alkohol är "no no" i LCHF va? då alkohol är destilerat/bränt socker

Det är fint att du tar dig en festdag då och då men vin är inget vidare om du vill motverka dit beroende och gå ner i vikt. Portions kontroll är även de viktiga delar i det som du verkar ha insett så du är på väg. Grattis igen.

kerstinjo
2010-12-15, 12:33

Grattis till att du klarat alla dessa månader. Snyggt jobbat!

Sträck på dig och var stolt över att du efter jul kan se att du fixade julen också.

Kerstin 

Upp till toppen