Etikettövrigt
Läst 2451 ggr
kerstinjo
2011-02-27, 09:50

Time out!

Precis, jag tar time out ett tag.

Nu har jag varit sjukskriven i tre månader och det är inte många värden, som ser bra ut.

Mår trots allt skapligt, men jag tar en liten time out och återkommer när jag känner att jag har mer energ för "Beroenden".

Kerstin 

[Beavis]
2011-02-27, 10:08

Krya på dig Kerstin. Hoppas allt går bra och välkommen tillbaka. kram

Porklash
2011-02-27, 11:20

Helt riktigt Kerstin! Ta hand om dig själv först och främst!

Vi syns!

pEr

Nina
2011-02-27, 14:00

Krya på dig!

kerstinjo
2011-02-28, 10:55

Hm, sjukvårdspersonal ska inte ligga på sjukhus!! Jag höll på att få fnatt och skrev ut mig illa kvickt, kopplade bort droppet och stängde av syrgasen. Tungan ute Men jag tog kontakt med "min" läkare i stället, så jag flydde inte bara fältet.

En sak är säker, vi behandlar våra patienter mycket bättre än vad personalen på MAVA gör.

Men nu väntar ett sjukhusbesök i morgon och ett på fredag. Blä, vad jag är trött på det. Inte tusan är det samma sjukhus heller!

Fast jag mår ganska bra ändå, är inte den som springer omkring och oroar mig.

En dag i taget!Glad

Kerstin 

[Beavis]
2011-02-28, 12:26

Ehh… om de kopplar på syrgas och dropp har de nog väldigt bra anledningar? Verkar ju inte så smart o hoppa av behandlingen måste jag ju säga. Antar att de måste hitta ett annat sätt att behandla dig på nu? Kanske fungerar det bättre med att du bor hemma och åker in när det är dags för undersökningar och behandlingar ändå?

Men vi får vara tacksamma att du ändå är så frisk att du kan fly ifrån sjukhuset Skrattande

kerstinjo
2011-03-01, 00:04

Jag hade koll på läget, syresättningen i blodet låg på 98 %, hur bra som helst.

Droppet var mest för vätskebalansens skull, så det var helt oskyldiga saker jag gjorde.

Jag jobbar, som du vet, själv inom sjukvården och det värsta jag vet är nonchalant personal.

Jag ansåg, före dem, att de inget mer kunde göra just då och jag rymde inte. Jag skrev ut mig!

Remissen i morgon går till ett annat sjukhus. Glad Konstigt!

Men jag får ju se mig omkring lite!

Kerstin 

[Beavis]
2011-03-01, 03:13

Okej då du vinner. Men om det förra sjukhusets personal var nonchalant så är kanske detta byte av godo får man hoppas så du trivs bättre där.  Jag var lite lustig, vet att du jobbar inom vården och kan det mesta inom dropp och liknande. Men blir ju lite oroad när du kopplar ur och går hem. krya på dig i vilket fall.

Upp till toppen