Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1581 ggr
Gronstedt
2011-04-13 14:54

OT - Skämmas eller inte?

Jag blev just alldeles vansinnig på bilverkstaden och talade om för verkstadschefen precis vad jag tyckte om deras oförmåga att reparera min bil i kombination med deras högt utvecklade förmåga att ta betalt för åtgärder som inte hjälper. Jag gastade den stackaren tämligen spak och nu skäms jag nästan lite. Det var kanske inte just honom jag borde gastat åt, utan snarare åt verkstadsägaren, som är ytterst ansvarig. Eller kanske åt Renault, som har sådana idiotiska felsökningsprogram. Å andra sidan har väl verkstadschefen betalt för att klä skott för vad verkstaden gör och inte gör.

Eller skäms jag egentligen? Eller är jag bara rädd att någon ska bli arg på mig? Rädd att inte vara till lags? Eller?

Annons:
[Beavis]
2011-04-13 15:18
#1

Rock n roll! SkrattandeDu skällde nog på rätt person. ägarna sätter nog priser och regler, men i samråd med verkstaddschefen.

Gronstedt
2011-04-14 15:14
#2

Jag ska inte skämmas, jag ska strypa dem! Nu - efter 2 års strulande - fick jag veta att A: en uppgradering de borde gjort vid en reparation för 1 år sedan inte blivit gjord och B: att de inte längre är en auktoriserad Renault-verkstad och att de alltså inte har någonstans att vända sig för att uppgradera sin utrustning eller ställa frågor när de stöter på problem de inte kan hantera. Så i morgon ska jag prata med ägaren i alla fall, för verkstadschefen kan, som han säger, inte förklara sig vidare.

Och chefen som är så charmig och trevlig och får mig att vika ned mig direkt utan muck … Om det inte varit för honom hade jag levt f*n tidigare, tror jag. Hur ska jag klara detta nu då?

[Beavis]
2011-04-14 19:55
#3

Du får morska upp dig och undvika att titta in i hans "ljusblå"Skrattande

Men vad du ska göra är ju att verkligen påtala att de inte gjort sitt jobb det som de sagt att de skulle utföra och med all sannolikhet tog betalt för (A:uppgraderingen)

Porklash
2011-04-14 23:17
#4

Det är dem som ska skämmas!

pEr

kerstinjo
2011-04-16 09:44
#5

#2 "Jag ska inte skämmas, jag ska strypa dem!" Skrattande

Kör hårt!

 Kerstin 

 

Kia
2011-04-26 00:23
#6

Glad Hur har det gått?

Annons:
[Beavis]
2011-04-26 12:11
#7

Ja "lever" bilen?

Gronstedt
2011-04-28 08:34
#8

Inte f*n har chefen hört av sig och de har ett telefonsystem där man måste trycka på olika knappar och prata in olika meddelanden utan att få tag i en levande människa, så nu sitter jag och knåpar på ett mail till dem. Bilen fungerar utmärkt, tack, förmodligen beroende på att en av dem fick en snilleblixt och bytte tändstift för det var inte gjort på länge. Varvid man ju inneligt undrar vad det är för bilverkstad som tar en hackande bil ut och in i åratal utan att komma på tanken att byta tändstift i den …

kerstinjo
2011-04-28 09:26
#9

#8 Åh, dessa förbaskade tryckande på olika siffror när man ringer, man kan bli knäpp på minder.

Bilverkstäder gör gärna en massa onödiga saker - money, money!

Ge dig inte, på dem bara.

 Kerstin 

 

Upp till toppen
Annons: