Annons:
Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 1241 ggr
Maria444
2011-07-01 10:15

Nu är det kört .............igen

jag hade klarat det i över 4 månader ,utan socker och verkligen kännt att jag tänker inte äta det igen det är inte  värt det.

För några veckor sedan blev jag sjuk i maginfluensa och det var då det hände ,kunde inte äta LCHF med ägg bläääää det smakade inte gott

så det enda jag fick i mig var bröd och sånt med kolhydrater

sedan blev det glass och jag tyckte det smakade äckligt och sa usch aldrig mera glass,

men hjärnan är ju som den är , nu har det blivit bröd och pizzor glass och tom kaka och fast jag inte gillar sockret längre så vill jag ha det

usch vad ska  jag göra jag vill inte ha det här monstret inom mig igen som skriker mer mer mer

det är hemskt .

/olycklig

Annons:
Gronstedt
2011-07-01 10:30
#1

Men du, du vet ju att det går att klara och du har 4 månaders abstinens att titta tillbaka på och vara stolt över. Du har verktygen för att hitta tillbaka och all tid i världen att ta dig dit igen. Varje minut utan socker är en seger och om du inte skulle klara varenda minut av varenda dag så är det ju bara att ta nya tag och nya segrar igen.

Det går, jag vet. Jag har tagit så många återfall, större och mindre, så du anar inte, under åratal. Och totalt sett så har jag en seger mer än jag har återfall, för jag är abstinent just nu.

Maria444
2011-07-01 10:35
#2

Hej gronstedt grattis

du är så duktig och jag vet ibland är det en kamp och när tiden går och man har  många abstinens dagar bakom sig går det lättare och man vill inte sabba det bra man gjort för sig själv .

Just nu känns det som att ta sig upp ur ett träsk med kvicksand och det känns inte kul alls.

Men jag måste försöka för jag mår inte bra av det här psykisk känner mig dålig som inte klarar av det , att jag måste äta sånt jag inte vill

känner mig inte  fri …………….

sockerberoende är som andra beroenden en sjuksom som aldrig tar slut

/Lena

Gronstedt
2011-07-01 10:37
#3

Nej, fri blir man aldrig, bara friare Glad. Men sluta må dåligt över misslyckandena utan var stolt och glad  över lyckandena i stället.

Maria444
2011-07-01 10:53
#4

så sant Glad

det är bara att bita ihop och ta nya tag

[Beavis]
2011-07-01 11:31
#5

En dag i taget kommer du klara det igen,  Kämpa på. vi tror på dig

athiria
2011-07-04 01:56
#6

Det är aldrig omöjligt förrän man slutar försöka!

Kram och lycka till!

Annons:
Upp till toppen
Annons: