Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2843 ggr
kerstinjo
11/26/11, 11:34 AM

OT. Marodören Amos.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min älskade "lille skit" har flyttat. Gråter

Jag fick inse min begränsning efter all jävligt (sorry) jag gått igenom detta mardrömsår. Jag varken orkade eller kunde ge honom ett värdigt hundliv med stimulans och aktivering. Jag hade ständigt ångest och dåligt samvete för min älskade Amos. En hund ska ut och aktiveras, få leva ett toppen-hundliv!

Jag var tvungen att fatta ett beslut. Hur svårt det än var, så är "lillskiten" värd ett bra liv. Jag orkade ge honom det basala, men inget mer. Kärlek fick han i stora mängder…..men sén då?

Jag som inte gråter, har gråtit floder över min älskade Amos.

Men han har fått ett toppenhem hos Eva son, Eva som äger Amos syster Bella. Han har det så bra min "lille skit" och är en mycket älskad vovve och har fått bra pli på nya husse och matte.

De hade honom på fodervärdsavtal först och var livrädda för att de inte skulle få behålla honom, för att jag skulle tycka att Märsta var för långt bort. När jag ringde Andreas och frågade om de ville behålla Amos, så säger han bara "Ja, för jag älskar Amos". Jag hörde lyckan i hans röst!

1/11 skrev jag över Amos på Andreas och kl. 24.00 åkte Amos, Andreas och Nina till Statoil i Märsta och firade med varsin korv. Glad Sånt värmer i mitt hjärta!

Tanken var från början att jag ville ha betalt för Amos, för han är en av de vackraste hundar Kennel Get Busy fått fram och att han kommer att bli en eftertraktad avelshane.

Men när allt kändes så rätt, så fick de "köpa" Amos med all den kärlek och stimulans de ger honom. Det kan inte värderas i pengar.

Till jul ska både Andreas och Nina jobba och Andreas ringer mig och frågar om jag vill ha Amos en vecka i julhelgen!!!

Det är ändå 66 mil t.o.r. och samma milantal tillbaka. Ändå gör de detta för min skull (och Amos). De skulle säkert ha kunnat lösa det billigare på annat sätt.

Så min bästa julklapp kommer den 22:de december. Skrattande

På kortet Amos o Andreas. Visst är det kärlek!

Jag har fått lov att visa kortet av Andreas.

 Kerstin 

 

Annons:
[Beavis]
11/26/11, 3:50 PM
#1

Fint att det löst sig så bra och att du får låna honom ibland,Glad

Fast det blir nog jobbigt att lämna tillbaka han efter helgen?

kerstinjo
11/26/11, 4:32 PM
#2

Ja, det kanske det blir, men jag har fortfarande ingen ork och kraft, så därför känns det villkorslöst att låna honom en vecka.

Jag behöver inte tänka på motion och en massa aktivering. Den veckan ska han bara vara MIN! Jag som inte ens tycker om julen ser fram emot julen i år. Min lille skit kommer ju "hem" igen.

 Kerstin 

 

[Beavis]
11/26/11, 6:04 PM
#3

Får du hjälp med promenader av dina döttrar då kanske? frågar jag lite nyfiket.

kerstinjo
11/26/11, 10:24 PM
#4

Tack för omtanken, men nu orkar jag lite mer, så det blir inga problem med promenader.

Jag har väl inte riktigt fått tillbaka min ork och min motivering, men jag jobbar på det.

 Kerstin 

 

fettmedkevlar
12/4/11, 3:22 AM
#5

Åååh så glad jag blir för din skull Kerstin!

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: