Annons:
Etikettnarkotikaberoende
Läst 8818 ggr
Tusen
2011-02-13 05:20

Varför sluta...?

  1. Ni som har slutat röka "gräs", vad var det som fick er att sluta?
  2. Ni som fortfarande håller på, varför gör ni det? Vad skulle kunna få er att sluta röka "gräs"?
Annons:
candycandye
2011-02-14 20:09
#1

Hej!Slutade röka (ett tag) pga pengabrist
Kan ha perioder då jag slutar ett tag men aldrig helt.

Det är det enda som hjälper mig att få bort min rygg smärta och som ger mig lite lugn i skälen.

Höll på mycket med amfetamin, gick över till gräs istället, det är inte bra men skadar mig mindre.

Det som kommer få mig att sluta helt är om jag bestämmer mig för att få barn.

Tusen
2011-02-14 21:55
#2

#1 Äntligen någon som svarar. Skrattande

Det där sista argumentet har jag hört andra säga också men är det så att endast när man börjar tänka på andra får det en att sluta?
Att din värk gör att du tar detta är på något vis förståeligt men det är konstigt att du inte kan få en bra "laglig" medicin av någon läkare istället.

Sen måste jag fråga dig: Är inte Amfetamin jättesvårt att sluta med? I alla fall utan hjälp.

candycandye
2011-02-16 00:13
#3

Svarar igen imorgon då jag har lite mer tid att tänka igenom vad jag vill skriva:)hörs imorgon

candycandye
2011-02-21 22:50
#4

Det är ochså detta som är negativt när man röker…man glömmer bort saker, vill göra saker men orkar inte. har sovit  en dag i sträck…ville komma in och skriva men fick inte pallrat mig till datorn..detta är iof en anledning att sluta. Man lovar saker som man inte orkar hålla..

Det var jätte svårt att sluta med a själv (amfetamin) men det gick!
jag hade ingen hjälp på de medecinska planet men bra pojkvän och dessutom så var jag så försvagad när jag gick påa som mest så jag hade inte kommit iväg för att köpa mer…blev för svag-

Tusen
2011-02-21 23:05
#5

#4 Jag är glad att du svarar i alla fall.Glad Jag vet så lite och vill lära mig mer. Är så oförstående till att man använder droger så ju mer jag vet hur andra tänker desstå lättare är det kanske att förstå.

candycandye
2011-02-22 00:05
#6

#4Mina svar kanske är luddiga men glad att de uppskattas iaf:)

Det är alltså inte du som vill sluta eller kanske du känner nån som inte vill sluta?

Det är svårt att sluta röka gräs, dels för att det händer inte känns som en drog.kan kännas lite varför ska jag sluta?man kan fungera pårökt ibland vanligt folk ett tag men röker man ofta och mycke så blir det inte mycket gjort..

Jag röker gräs som en cigg ungefär, känns inte som en drog fast det är det.

Annons:
[Beavis]
2011-02-22 00:56
#7

#6 Jag tycker att du ger en ganska bra bild av hasch/marijuana. Anledningen till att du skall låta bli är just det att man blir slö, seg och introvert.

Visst det kan ge smärtlindring vid kronisk värk. Men är det värt det när man bara vill sova och tona ut? Inget blir gjort , man håller inte löften och sviker dem man håller av. Hasch ger dessutom permanenta hjärnskador.

candycandye
2011-02-22 03:01
#8

#7

Värk och deprission och adhd värkar vara svårt att få hjälp med, jag har provat. Känner mig sviken just för att jag är en av dom som berättar hur mina vanor ser ut för läkare.

Hade jag hållt tyst hade jag kanske fått ritalina, värktabletter och hjälp att sova som jag (och mina diagnoser) tror att jag skulle behöva.

men eftersom jag är en knarkare så vågar ingen låta mig testa.

Det blir lätt att man "självmedecinerar"..nej inget är egentligen värt det som du skriver.så varför gör jag det? jag vill inte dö jag vill leva men inte med värk,sömnlöshet,orkeslöshet,och ständigtdeprimerad.och ja jag har försökt vara nykter och jag mådde inget vidare av det heller.

Tack för ditt meddelande, gav mig ändå några tankar att tänka på

Porklash
2011-02-22 16:04
#9

#8

Hm ja diskussionerna kring Ritalin och amfetmin-missbruk är lite infekterade.

Min personliga åsikt är att man bör får prova och om det då leder till att man tar återfall så vet man. Visst det är synd med återfall och det kan få fruktansvärda konsekvenser men att vara omedicinerad när man verkligen behöver medicin kan också leda till ordentliga konsekvenser. Så det är svårt…

Det har BTW visat sig i underökningar att de barn om får medicinering har mindre risk att fastna i missbruk när de blir äldre.

Jag har ingen diagnos än men känner idag att jag inte skulle tveka att testa medicin. Jag har sett folk må så mycket bättre av det.

pEr

[Beavis]
2011-02-22 22:18
#10

#8 Bra att du tar min kommentar på rätt sätt. Den var inte alls illa menad utan ville bara visa på att man blir spejsad av braj.

Jag vet att amfetamin används i vården av damp adhd aspberger och det ger positiva effekter i små doser. Och det tycker jag ju att din doktor borde kunna skriva ut. Ritalin mm vet jag för lite om men antar att det är i samma syfte?

Jag vet hur det är att vara sömnlös, men personligen tycker jag inte mediciner är svaret. Jag provar träning och aktivitet för att trötta ut kropp och själ. det fungerar hyfsat. Lycka till alla som försöker sluta. (och er andra)

Tusen
2011-02-22 23:03
#11

#6 Men om du "vet" att det är en drog, hur funderar du då kring vanlig rökning och alkohol? De är väl också droger? Är "gräs" en mer förädisk drog eller är det för att den är olaglig som gör att man inte vill att folk ska röka? Jag själv varken röker eller dricker (i alla fall dricker jag kanske inte mer än kanske 4 glas per år), så för mig är allt lika illa. Men andra tycker ju inte så.

Funderar jag konstigt? Ja, jag har en nära bekant som röker, inte så ofta (ännu) men jag vill helst inte att h*n ska hålla på med det alls. Helst inte vanlig röka heller då det är så oerhört skadligt för hälsan. Men jag är så himla nyfiken på hur man ska vara mot dessa personer och hur man kan få dem att sluta. Någon moralpredikan ger ju inget. Men samtidigt kan man ju inte bara sitta och se på. Det är svårt att stå brevid och se på.

candycandye
2011-02-22 23:15
#12

#11

Ska ge dig ett exempel..vet inte om det är bra men såhär fungerar jag: Jag dricker aldrig, hatar alkohol. När jag är på fest och har rökt lite fräs innan är jag på "samma nivå" som andra lixom samma om jag tar en lina a. Beror på vad det är för sorts folk.

Alkohol gör enligt mig folk riktigt jobbiga, det jobbigaste jag vet om nån rökt för mycket är att det kan svårt att hänga med och personen kanske själv inte riktigt vet vad den säger.

Det är nog därför det inte känns som en drog, på en fest med alkohol händer det ofta att nån gör bort sig osv. medans jag bara chillar.

Det händer att folk gör bort sig som fan när de har rökt.
Jag försöker inte förneka! Bara en förklaring utifrån mig själv.

Hur du ska vara mot folk som du vill ska sluta?…hrm..måste säga att det som lönat sig för mig i kamp mot afetaminet var raka rör- Min pojkvän ställde aldrig nått ultimatum och det är jag glad för. Istället pratade vi, prata prata prata….om allt, mina känslor, knark, kroppen allt!Sen fick jag antidepressiva tabletter- det hjäpte!

Med gräs känns det så annorlunda…och för mig känns det som frihet.

Vet inte om jag gjorde dig mycket klokare?Jag har kunskap om droger och känner många som håller på men jag kan bara berätta hur det är för mig. fråga vad du vill, om jag kan hjälpa att bara bena ut en tanke så blir jag glad!

Tusen
2011-02-23 00:26
#13

#12 Ja, prata har jag förstått är bra men kan man tvinga någon att lyssna? Nej, det kan man ju inte men hur kan man locka till prat? Har du någon idé. Jag kan ju inte direkt sätt mig brevid och röka på själv för att bli lyssnad på.

Vad jag har förstått så tar man gärna till droger när ma är deprimerad. Kan kurator eller psykolog hjälpa till på något vis? Vad tror du? Eller någon annan?

Annons:
[Avfall]
2011-02-28 18:47
#14

Jag röker gräs och ser inget fel på det, började lite smått år 07 och det har bara rullat på.

Kan sluta när jag vill, hade upphåll i två månader för ett tag sedan, kostar mig ingenting heller.

Porklash
2011-02-28 20:05
#15

#14

Minst tre månader brukar "man" rekommendera om man ska kolla upp om man har utvecklat ett beroende.

pEr

Tusen
2011-02-28 20:09
#16

#14 Ja ni säger det och kan väl tro på det på samma sätt som jag kan sluta äta choklad eller hänga på nätet. Man KAN låta bli men man saknar det.

Men vad skulle kunna få dig att sluta? Jag menar än så länge är det olagligt oavsett vad man tycker. (Det är olagligt att köra bil utan bälte också eller köra för fort eller mot rött ljus osv. Och det undviker man ju tillslut också om man inte är ovanligt envis). Obestämd

Ingen som har rökt och slutat helt?
Vad fick dig att sluta i så fall?

[Avfall]
2011-03-01 02:09
#17

#16 Vill jag sluta så slutar jag.

Under mina år så har jag har långa uppehåll och andra gånger kortare.

För något år sedan rökte jag inte på några månader, tog ingenting annat då heller utan var helt ren.

Tänker inte säga vad jag annars tar utan håller mig till tråden!

Tusen
2011-03-01 08:32
#18

#17 Jag förstår, men ändå har du inte slutat helt. Det finns inget som skulle göra att du slutar för all framtid?

[Avfall]
2011-03-01 11:08
#19

#18 Ingenting jag vet nu, men vet till 98% att jag kommer sluta!

Tusen
2011-03-01 13:57
#20

#19 Men hur kan du veta det? Jag har problem att sluta äta choklad men det tänker jag ändå inte sluta med om det inte plötsligt skulle vara skadligt för min hälsa eller så. Vad är det som gör att du tänker sluta över huvud taget? Även om du inte vill sluta nu så måste någonting i dig säga att det kanske inte är så nyttigt eller nå´t. Varför ska man annars sluta, för särskilt dyrt är det ju inte att köpa.Obestämd Alltså, missförstå mig inte nu. Jag försöker inte alls övertala dig till något utan jag vill mer veta hur man tänker.

Annons:
[Avfall]
2011-03-01 21:53
#21

#20 Jag har väldigt lätt för att bli beroende av saker. Har lagt av med en hel del, gick på tyngre droger förr. det var hemskt att sluta men klarade det.

Faktum så är det nyttigare att röka på än att dricka eller röka cigaretter. Fast iofs gör jag allt det jag skrivit så.

Nej jag förstår dig helt!
Är inte riktigt klar i huvudet just nu, vet inte riktigt vad jag skriver om. Inte sovit på några dygn så ni får ursäkta om jag bara babblar om vad som helst. Skäms

[Beavis]
2011-03-01 22:28
#22

#19 Jag vill inte låta respektlös men misstänker att jag kommer göra det, iaf jag menar inget illa när jag säger att det du säger om att "jag vet att jag kan sluta om jag vill" och jag vet till 98% att jag kommer att sluta.

Är precis samma mening som alla andra missbrukare säger. Om Tusen inte missbrukar själv eller känner någon som gör köper hon kanske det? Men jag har lite svårt att göra det Visst grattis till att du lyckats trappa ned ifrån "tyngre" droger  till att röka hasch det är ju bra. Men du säger ju att du går på andra grejer också och det är väll troligen därför du kunnat "sluta" med hasch flera gånger eller hur? En riktig knarkare tar vad man haver och finns inte hasch kan man röka eller skjuta nåt annat.

Personligen tycker jag det är tråkigt att du inte vill sluta ännu men om du ändrar dig finns vi här och stödjer dig. För hasch är verkligen ingen bra drog den ger ett mentalt beroende och förstör hjärnan utöver att du riskerar att hamna i psykoser. ingen partydrog direkt..

Lycka till alla som vill sluta och försöker .

[Avfall]
2011-03-01 22:53
#23

Under de tiderna jag inte rökt cannabis så har jag oftast inte tagit någonting annat heller. Så jag vet att jag kan vara utan det helt om jag vill, och inte behöver byta ut cannabis mot någonting annat.

Tusen
2011-03-02 01:18
#24

#21 "Faktum så är det nyttigare att röka på än att dricka eller röka cigaretter. Fast iofs gör jag allt det jag skrivit så." Det där citatet köper inte jag. Så säger alla som röker gräs. Om nu två andra droger är sämre gör ju inte den första drogen bra. Eller hur?! Förstår du vad jag menar? Jag menar inte att jag inte tror på det du skriver men jag tycker det är en dålig ursäkt att skydda sitt egna beroende genom att försöka fokusera på något som är sämre. Ett missbruk är väl alltid ett missbruk. Oavsett om det är heroin eller socker, dataspel eller alkohol. Sen är jag övertygad om att ifall alkoholen och tobaken hade introducerades i Sverige idag skulle de ALDRIG varit lagligt. Men nu är den det men det betyder inte att varken alkohol, tobak eller cannabis är oskadligt för kroppen.

Jag skrev inte den här tråden för att predika eller något utan jag vill bara veta vad som gör att man slutar. Något som är tillräckligt starkt för att motivera en att inte ta Cannabis eller någon annan narkotikaklassad drog heller för den delen.

[Bolten]
2011-03-11 05:15
#25

#22 grymt bra skrivet!

TS, läste en annan tråd om din dotter precis (har inte läst de andra inläggen i denna tråden) och där nämner du att hon rökar, är de genom denna tråden du då vill ha tips om hur du får henne och sluta?

Tusen
2011-03-11 07:44
#26

#25 Ja, om det går att ge tips. Annars försöker jag förstå henne så jag kan hjälpa henne så hon slutar. Vi har aldrig varit i närheten av något liknande tidigare så jag behöver lära mig argumentera. Jag läser allt jag kommer åt.

candycandye
2011-03-11 14:21
#27

pratat med henne ang deprission?

När jag röker flyr jag från verkligheten, härligt, skönt och ansvarslöst.

När jag började  ta antidepressiva (har cipralex nu) så minskade behovet stort.:)

Annons:
kerstinjo
2011-03-16 14:31
#28

TS. Visst rökte jag gräs.

Varför jag slutade? Jo, för att jag gick vidare till tyngre droger.

#14 Vad i hela friden skriver du? Du nämner 4 års majarökning och har inget beroende? Glöm det, för jag köper inte det.

#1 Det som kommer få mig att sluta helt är om jag bestämmer mig för att få barn.

Tyvärr så kanske det är för sent då. Gräs och amfetamin?

Visst bestäm dig för att få barn, det är ett jättelätt beslut. Men att avstå från gräs och amfetamin kan tänkas vara ett lätt beslut. Men det är det inte. Beroende suddar man inte bort på en dag!

 Kerstin 

 

candycandye
2011-03-16 15:29
#29

#28 det jag menade med det var att jag inte tänker börja producera barn förräns jag har vart ren i två år (för att få ut allt i kroppen) Jag kommer aldrig börja "göra barn" innan dess. Jag går hos en läkare där jag diskuterar just detta.

Tusen
2011-03-16 18:31
#30

#28 Är det alltså tyngre droger som jag kan vänta mig att min dotter i framtiden?Gråter Är allt hopp ute???

[Beavis]
2011-03-16 21:26
#31

#30 Visserligen var det inte mig du frågade men jag lämnar mit svar ändå.

Allt hopp är inte ute för din dotter, Men om hon inte bestämmer sig för att sluta och gör ett ärligt försök är risken extremt stor att hon kommer att vandra till "tyngre" droger. Inte bara för att man efterhand söker större kickar utan även för att man lockas prova andra droger  i samvaro med andra knarkare. Som du kanske vet ökar knarkare sina doser vartefter då de inte får samma kick längre, och därefter ibland testar de en ny häftig drog som ger dem kicken den gamla inte längre gör.

Det är få förunnat att hålla ig till samma drog livet ut, om man inte ser alkohol och nikotin som droger. Men alkoholister testar ju även de annat i fyllan.

Ge inte upp din dotter, Men blunda inte för möjligheten att hon kommer testa annat innan hon lägger av.

Troligen kommer kerstin sara något annat men detta var min ringa mening.

Tusen
2011-03-17 00:10
#32

#31 Hon har redan testat Amfetamin och även olika tabletter. Vid ena tillfället blev hon så rädd att hon ringde hem och bad om att bli hämtad. Hon påstår numera att hon inte pysslar med det längre men tycker att det kan vara okej att röka på lite. Jag kan väl bara vänta tills det kommer en vändning. Jag är helt slut av oro, just nu. Sover inte på nätterna och gråter alldeles för ofta. Aldrig trodde jag att jag skulle sitta i den här smeten.

(Mina två andra barn har aldrig testat och röker inte ens vanliga cigaretter)

[Beavis]
2011-03-17 11:09
#33

Bara att hoppas att dina andra barn blivit avskräckta av din dotters beroende.

Prata med din dotter och lägg fram argument för att hon ska sluta, helst de skrämmande då som när hon knaprat piller och fick en snedtändning och ringde dig..  Bahandlingshem finns ju men då ska hon ju helst vilja bli ren själv.

Porklash
2011-03-17 13:36
#34

Jag vill skjuta in att behandlingshem är nog ingen bra lösning innan vi vet att vi pratar om ett beroende. Att behandla någon som inte behöver det eller felbehandla är oftast bara motverkande.

#32

Jag blir oroad över ditt mående Tusen? Vad gör du med det? Har du någon att prata med?

pEr

Annons:
Tusen
2011-03-17 14:36
#35

#34 Jag vet inte vad jag ska göra med mig själv heller. Vet inte heller vem jag skulle prata med för att det ska kunna bli bättre. Min man vet ju om problemet men vad kan han göra?
Jag mår ju dåligt över att min dotter inte kan förstå hur illa det är med droger och arr hon inte vill göra något längre. Vad KAN man göra?Gråter

candycandye
2011-03-17 15:27
#36

såg inte om jag fått något svar?Hur gammal är hon?och var bodde ni?

Jag har bra kontakt med flera på olika mottagningar som är superbra!Dom vill hjälpa! Dom är skitbra på att prata med ungdomar på rätt sätt, tar en fika, ringer upp en om man behöver prata.

Gratis såklart.

dom är unga och erfarna- det finns hjälp både för dig och henne…om du vill så kan jag skicka lite nummer och info?

Är inte bara en pundare utan en människa som vill väl:)

intressant?

Tusen
2011-03-17 18:34
[Beavis]
2011-03-17 22:24
#38

#35 I brist på annat finns det ofta kuratorer på kommunen man kan tala mde om man mår dåligt. vet de dessutom om ert problem blir det säkert enklare att få tid också.'Däremot om ni vill hålla det dolt så är det ju den närmsta vänkretsen ni kan prata med eller som du gör nu , tala ut och fråga oss här på sajten.

Tusen
2011-03-17 22:47
#39

#38 Nä, dölja det tycker jag nog inte är någon idé. Då har man ju på något vis accepterat det och gett med sig på något sätt tycker jag. Vi pratar väl inte vitt och brett om det men en kurator är nog okej. Vet bara inte hur den skulle kunn ahjälpa mig. För mig finns bara en hjälp och den kan min dotter ge mig genom att sluta med allt "skit". Kuratorer är bra att hälpa om man har problem (t.ex. dottern idetta fall) men mig vet jag inte om den kan hjälpa. Det är ju inte jag som har något problem som jag kan få hjälp med. I vilket fall kommer vi nu att kontakta en kurator för samtal. Vi får se hur det går.

Porklash
2011-03-18 07:21
#40

#39

Men du Tusen om din dotter inte lägger av eller rent av börjar med värre saker? Vad gör du då?

Du säger att du inte har nåt problem men du kan ju inte sova. Hur blir din livskvalité då?

För att du ska kunna vara bra för andra så måste du vara bra för dig själv. Om du kör slut på dig själv så är du inte till någon nytta för vare sig dig själv eller andra?

Eller hur?

pEr

Tusen
2011-03-18 07:41
#41

#40 Jag förstår vad du menar men det känns just nu som att bara prata med en uromstående inte förbättrar min situation. Jag menar jag kommer allltid vara ledsen så länge vi har detta problem med dottern. Jag kan ju inte förändra något så jag mår bra. (Om du förstår vad jag menar) Skulle hon fortsätta till tyngre droger vet jag inte vad jag skulle göra.
Det jag menar är att även om jag pratar med någon så kan varken den personen eller jag göra något åt situationen. Det är ju dottern som måste vilja ändra på sig, som ni säger. Hon måste vilja.Rynkar på näsan

Annons:
[Beavis]
2011-03-20 15:26
#42

Men du får ventilera och lätta på trycket inom dig. tex en kurator eller alanon kan ju stödja och tipsa om knep för hur du ska kunna påverka din dotter osv.

Att sitta hemma och vara orolig och hålla allt inom dig är ju inte bra det heller.

Man kan ju även få inspiration av andra, det har jag själv kännt flera gånger.  fundera på saken det kan inte skada att prova iaf.

Tusen
2011-03-20 18:21
#43
athiria
2011-03-21 18:12
#44

Det kan bli ännu värre om du håller allt inom dig! Du utsätts också för stor press.

Monizz
2012-03-10 15:53
#45

när man röker hasch så får man ordagrant FETT i hjärnan.. Min sambo jobbar på fängelse så jag vet.. Har även erfarenheter av närstående.. En killkompis sitter på rättpsyk idag pga hasc så det är inte så Jävla ofarligt som alla säger..

Han är som en 13 åring mentalt av allt fett i skallen.. Kommer nog antagligen aldrig komma ut därifrån heller då han kastade sin kompis över balkongen så han dog pga återrus och hallisar..

Pilskafinnen
2012-03-17 08:34
#46

#45. Tyvärr kommer jag kanske göra dig besviken nu men du har fel, trots att du är expert inom området pga att din sambo jobbar på ett fängelse(?). Haschrökning gör inte att det bildas fett någonstans. Du måste ha missuppfattat det faktum att THC lagras i kroppens fettvävnad och omvandlat detta till din teori?

Hasch är inte ofarligt vilket de allra flesta är medvetna om. Vilka är "alla" som säger att det är ofarligt? Det som kan diskuteras är inte om hasch är skadligt på något vis, då det bevisligen finns skadeverkningar. Istället så finns det väldigt delade meningar gällande hur stora skador hasch kan ge. Vissa påstår att det enda skadliga med haschrökning är det samma som vid tobaksrökning, dvs förbränningen som skapar cancerframkallande gifter och många hävdar att tobaksgifter är skadligare än de som kommer från hasch. Andra hävdar att hasch är direkt livsfarligt. De flesta svenskar skulle nog säga att sanningen finns någonstans mitt emellan dessa och vad jag tror vet vissa, även om det är oviktigt i sammanhanget.

Nu svarar vi visserligen i en tråd som var akttiv för ganska precis ett år sedan men då man inte gjort några revolutionerande upptäckter inom detta område de senaste 10 åren så gör det inget. Jag har en fråga till dig. Du nämner din kompis som mentalt är lik en 13 -åring och har skallen full av fett orsakat av hasch, som sitter på rättspsyk efter att ha orsakat någons död. Jag vill bara veta hur du fått dina kunskaper om orsaken till din kompis uppenbara känslighet när det gäller psykotiska tillstånd? Ingen läkare kan ha sagt detta då de först och främst inte får berätta något från hans journal med dig, samt att det inte finns någon sådan diagnos att ställa. Det finns alltså ingen diagnos som heter "haschpsykos" och absolut inte något som heter "haschfett-hjärna" eller något liknande heller.

OnT nu då. Jag har aldrig vart något fan av THC och har därför aldrig vart beroende av det. Men jag har två vänner som alltid haft THC som sin "drug of choice", samtidigt som de missbrukat eller brukat andra substanser. De har haft perioder då de använt andra droger och har då inte använt THC, men när de ska kliva av så har de alltid haft mest problem att sluta med just THC. Vad orsaken till detta är vet varken jag eller dem, men vi har spekulerat en hel del.

Även om jag kanske är tjatig så vill jag återkomma till den juridiska biten i denna fråga. Jag tycker det är förvånansvärt många som belyser om en substans är laglig eller ej när de ska bedöma dess farlighet? Detta tycker jag är väldigt underligt. Att en substans är olaglig betyder inte automatiskt att den är farligare än alla lagliga substanser.

Jag kan faktiskt gå till mig själv här då jag har haft problem med preparat som var lagliga för mig att ta. Jag fick en medicin utskrivet under flera år och hade stora problem att sluta med den när jag kände att jag inte behövde den för ursprungsproblemet längre. Jag behövde den enbart för att jag utvecklat ett beroende då den är ganska starkt beroendeframkallande. Jag lyckades dock lägga av med den till sist, efter flera försök med nedtrappning och medicinbyte m.m. Ingen av de metoder läkaren använde fungerade bra, så jag tog saken i egna händer och lyckades med hjälp av en olaglig substans, som jag sedan i sin tur slutade med tvärt utan några problem alls. Detta är inget som jag vill rekommendera då det inte är någon beprövad metod som vem som helst klarar av utan förkunskaper. Det funkade för mig men det betyder inte att det funkar på alla och därför utelämnar jag också vilka preparat jag använde.

Kingbeat

Upp till toppen
Annons: