Annons:
Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 1875 ggr
Nilla-75
4/4/12, 10:36 PM

Ett nytt försök...

Hej på er!

Jag är definitivt sockerberoende, men har under perioder levt på LCHF kost och då har suget efter sötsaker faktiskt försvunnit så mycket så att det var lätt att utså. Problemet är att min kropp inte samtycker med LCHF längre, sist jag startade upp fick jag stora problem med magen och en  trötthet som vägrade gå över.

Jag har alltid haft en mage som krånglar och det är ännu värre nu än tidigare.

Jag har alltid varit sockerberoende och i hela mitt vuxna liv har jag antingen varit på väg upp eller ner i vikt. Kan helt enkelt inte ligga still..

Nu är jag trött på att pröva den enda bantningskuren efter den andra..  jag måste för första gången i mitt liv lära mig att hantera beroendet och samtidigt äta så normalt som möjligt för att kunna leva utan att ständigt banta..

Jag är överviktig, men just nu vill jag försöka fokusera på att äta sunt för min kropp, bara jag kan få viktökningen till att stanna av så är jag nöjd.

Men som alltid så får blotta tanken på att sluta med socker mig att få panik och det känns som jag överhuvudtaget inte vet hur jag ska äta "normalt".

Hoppas jag kan få lite hjälp här inne.

Gunilla

Annons:
Novisan
4/13/12, 9:43 AM
#1

Hej,

Jag vet inte om jag kan hjälpa dig precis. Försöker själv låta bli att äta socker. Det går bra ibland, dåligt ibland. Men du har fått problem med LCHF skriver du, hur tänkte du att du skulle äta istället?

[Beavis]
4/13/12, 10:31 AM
#2

Hej Nilla-75

Jag har själv ätit LCHF under ca ett år men fick precis som du sluta pga att min mage började krångla för mycket.

Det du skulle kunna testa för att minska sockersuget är att minska sockerintaget och äta långsamma kolhydrater i mesta möjliga mån.

Inget godis inga bakverk fullkornsbröd och pasta osv hela tiden sikta efter att äta lite och bra kolhydrater helt enkelt. Jag tror det kommer minska ditt sötsug.

Upp till toppen
Annons: