Etikettvi-som-är-anhöriga
Läst 1881 ggr
Anonym
Anonym 
2012-08-01, 00:23

Behandling + relation = nej

Jag känner en kille som sitter på behandlingshem, vi har flirtat lite till och från i ett år nu. Och nu har det börjat bli mer seriöst, vi har erkänt känslorna för varandra, och pratat i telefon i flera timmar nu ikväll. Kan inte låta bli honom, och han kan inte låta bli mig..

Men grejen är att han är missbrukare, och behandlas för bl.a det just nu. Han är inne på fas 2, och har ca ett halvår kvar där. Och han får absolut inte ha någon relation, för att behandlingen ska gå så bra som möjligt. Och jag vill respektera det, jag vill dra mig undan. Men jag kan inte, jag behöver honom så mycket och vill inte stöta bort honom mer.

Har låtsats att jag inte är intresserad av honom alls, i ett år nu. Det räcker för mig, men jag är rädd att det här inte ska funka.. Obestämd

Vad ska jag göra?

thenameless
2012-08-06, 01:16

Hej.

Det du vill höra är säkert att det är okej att du svarar på hans inviter och kan inleda en rqaltion. Eller hur?

Men tyvärr kan inte jag i alla fall säga att det är bra, varken för dig eller honom att göra detta. Om du älskar honom så kan du respektera hans sjukdom när han är under behandling.

Du behöver inte stöta bort honom som vän under denna tid, finns där och stöd honom. Är du fortfarande kär om ett halvår när han förhoppningsvis är ren och färdigbehandlad kan ni kanske inleda en kärleksrelation. Men förstör inte hans tillfrisknad och ja kanske även din egen genom att ge dig hän för en tillfällig känsla.

Jag tror du förstår vad jag menar. Lycka till

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

Upp till toppen