Etikettberoende
Läst 3218 ggr
Tintin82
2012-07-21, 22:14

Varför ska det vara så svårt att sluta röka?!

jag har rökt väldigt länge men ska sluta. Men hur många gånger har jag sagt det…dagtid är det inga problem men slutar jobbet klockan fem och då är jag så rök sugen att jag åker förbi tobaks affären på min gata och när jag varit ute med hunden så sätter jag mig på balkongen och det är inte bara en utan ganska många långa röda Level dom två första är goda men när jag rökt några fler inser jag att det inte är gott men samtidigt får jag något lugn över mig men sedan dagen efter så känner jag mig inte ens utvilad och säger till mig själv att idag ska jag inte köpa cigaretter för kläderna luktar också illa…jag inser hur dumt det låter är medveten om det men när man ätit middag på jobbet vid ca 3 och sedan slutar vid fem så kommer det där röksuget och det blir till att köpa cigaretter…men det finns ju så mycket annat att göra på kvällen…just idag har jag inte haft några men jag känner hur suget finns där….hjälp mig

Nattuggla
2012-07-22, 19:57

Jag har läst något om ångcigaretter/elcigaretter, kostar en del, men kan ju vara värt att prova.

Här har du en del att välja bland…

http://www.ecigg.nu/butik/index.php?main_page=index&cPath=1

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Susanna_w
2012-07-25, 15:06

Känner med dig. Efter mat, kaffe m.m är det så gott med en cigg, men sen är det inte gott men jag röker ändå! Jag röker 1 paket om dagen!! och 15 cig av dom är knappt goda, jag inser att jag är knäpp! Men säger att jag ska sluta, men lika fort jag tänker det blir jag röksugen!

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Susanna_w
2012-07-25, 15:07

Har faktskt rökt elcigg men dom är det ingen nikotin i, mig hjälper det inte iaf. Ska man ha e-cigg med nikotin får man beställa från utlandet typ england.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

MiroSputnik
2012-08-03, 23:06

Jag vet några stycken som faktiskt lyckats sluta röka med el-cigg. E-juice med nikotin måste beställas från utlandet. Det finns nån som säljer via nätet i Sverige, men eftersom det är förbjudet att sälja nikotinmedel i Sverige så är det lättast att beställa.

Absolut värt pengarna!

Kiyona
2012-08-05, 18:52

Pröva att läsa igenom hela boken "Sluta Röka" den skall tydligen vara rysligt bra.

Ska själv ge boken en chans när jag känner att jag har motyivationen till det.

Försök hitta en hobby/sysselsättning som håller dig borta från att tända första ciggaretten. Typ träna funkar nog för dem flesta.

Lycka till!

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat!

Mvh//Andrea

Shettisar
2012-08-06, 09:41

Jag är inne på min tredje rökfria dag.Min man håller också på att sluta.De första dagarna var väldigt svårt,många gamla vanor gör sig påminda flera gånger och hjärnan försöker få en att röka.Jag har Zonnic munspray hemma om ifall att men har ännu klarat mig utan hjälpmedel.Min man har pulver av samma märke som han använder flitigt och de hjälper mot abstinensen.Prova dig fram med hjälpmedeln de har på apoteket… Försök hålla igång ,speciellt när hjärnan spelar dig spratt. Ungefär 5 minuter sedan går suget över igen.Man får undvika tänka på allt som har med rökning att göra och bara tänka på vad det blir för bra med det i slutändan.Ekonomin,hälsan,hyn osv….Jag rökte nästan i paket om dagen när jag abrupt bestämde mig i Söndags förmiddag.Kan jag så kan nog de flesta andra också.Flört

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad.

Upp till toppen