Etikettberoende
Läst 709 ggr
[SporeDiatrymisss]
2012-10-13, 23:13

Socker...

Visste ni att socker är mer beroendeframkallande än heroin? Inte undra på varför mina klasskamrater i 6:an slukar så mycket sånt under varje rast. Tur att jag inte gillar sånt…

thenameless
2012-10-14, 01:48

Jag har hört något åt det hållet men tror mest det är en myt. Men visst är det många som inte kan hantera sitt sockerintag.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

Zofia89
2012-10-16, 09:36

Sockerberoende är ingen myt, jag har själv suttit i den båten…

Fick jag inte socker satt jag och skakade, grät och var våldsam, som om någon annan styrde mina handlingar…

Det var inte heller någon skillnad i vilken form jag fick sockret, fanns det inget annat tog jag en matsked och sockerpaketet och tömde det…

Så tyvärr, det är varken en lek eller myt detta med sockerberoende!!!

Jag kom ifrån problemen med att helt lämna bort alla kolhydrater! Jag var som en knarkare med abstinensbesvär i ca. 1 vecka, efter det lugnade det sig…

thenameless
2012-10-16, 11:48

Jag menade inte att sockerberoende är en myt, utan att socker skulle vara mer beroenderamkallande än Heroin  är det. Men det är en personlig gissning och jag har inget becvis varken för eller emot.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

Zofia89
2012-10-16, 14:01

Okej =)

Jag har varken hört eller läst om att det skulle vara så, men skulle inte förvåna mig direkt… Tror det är många som är sockerberoende men som kanske inte märker det =)

Upp till toppen