Etikettnarkotikaberoende
Läst 7117 ggr
benzotorsken
2012-11-07, 13:24

Beroende på Xanor efter bara 4 veckor!!

Åkt på ohållbar ångest och fått Xanor 1 mg/3 ggr dag utskrivet.

Har ätit denna dos i nästan 4 v men ofta blandat med exanor stavar och alkohol. (inte lätt när ens gamla pundar sinne väcks till liv) 

Nu skulle jag bevisa att jag inte är beroende av xanoren och la av helt med dem.

Redan på eftermiddagen började jag må dåligt.

På kvällen mådde jag skit

Natten var olidlig och dagen efter kändes dödlig! Så på kvällen tog jag X igen och blev lite bättre och efter nästa X mådde jag nästan helt bra igen.

Symptomen jag fick var:

Total sömnlöshet

Darrningar som om hela huden vibrerade.

Skakningar (kunde inte hålla kaffekoppm)

Enorma svettningar

muskelryckningar

Aptitlöshet

overklighetskänsla/bubbel känsla

hörselvillor

huvudvärk och enormt ljuskänslig

minnesstörningar. Vissa saker som hänt flera dagar sedan fick jag för mig hänt alldeles nyss

Noja, vågade inte svara telefonen eller gå ut.

Totalt utmattad men inte det minsta trött. Kunde inte ligga utan gick mest av och an i köket, timme efter timme

Kunde inte utföra enkla sysslor som att bre en macka. Fastnade och viste inte hur jag skulle göra.

Hälde upp en kopp mjölk och i med en sockerbit fast det var kaffe jag skulle ha

Sen läste jag att abstinensen kan hålla i sig i flera veckor och det vart droppen för mig…

Hur kan jag ha utvecklat ett beroende så fort????

thenameless
2012-11-07, 20:51

Tråkigt att du åkt dit på Xanor, troligen är du mer benägen att åka dit på dessa preparat då du missbrukat tidigare. Om du fått dessa preparat utskrivna av vården borde de kunna hjälpa dig med avvänjning?

Annars är kanske nedtrappning och "cold turkey" det som gäller om du kan få hjälp av någon vän som kan stödja dig under abstinensen?.

Lycka till

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

benzotorsken
2012-11-10, 13:44

Men min läkare sa att det tar betydligt längre tid att utveckla ett beroende. Men jag hade ingen lust att tala om för honom om hur jag över doserat med stavar och blandat med alkohol. Min man ställer upp om jag behöver hjälp men han förstår inte vad jag går igenom och så har jag ett barn hemma som inte ska få vara med om detta tycker jag. Nån som har en aning om hur lång abstinens jag kan få räkna med om jag kör en CT?

Bläcket
2013-02-08, 10:23

Lite gammal tråd men jag svarar ändå på din fråga..

Abstinensbesvär efter benzo är något av det VÄRSTA som finns just för att man blir så skev och tyvärr så sitter det i länge.. Nu har du ju inte missbrukat så länge, men jag skulle räkna med minst en månad iallafall. Jag kan fortfarande få abstinensbesvär, har vart ren i åtta månader. Men då har jag hållt på med skiten i fem år. 

Den enda trösten är ATT DET BLIR BÄTTRE och medans man tänder av från benzo så måste man kanske höra detta 100 eller 1000 gånger om dan, DET BLIR BÄTTRE. För det blir det!

Förhoppningsvis har du redan slutat eftersom det gått ett tag sen du skrev här, jag hoppas på det bästa för dig. Och återigen det kommer bli bättre!! peppkram!

Upp till toppen