Annons:
Etikettberoende
Läst 3838 ggr
Anonym
Anonym
2013-02-25 12:44

Treo/Bamyl beroende...

Jag är en beroendemänniska. Jag vågar inte dricka alkohol och har inte gjort på ca 5 år, jag är livrädd för droger, det har jag alltid varit. Jag röker sedan 11 år tillbaka. Och jag är beroende av läkemedel.

Jag tar 1-3 doser Zomig varje dag för min konstanta migrän vilket tar bort migränen, men inte den sista huvudvärken, och 10-14 brustabletter Treo eller Bamyl koffein per dag, för att bli av med den sista värken.

Jag skäms. Så pass att jag ser till att variera mina apotek för att inte bli ifrågasatt av personalen.

Jag är livrädd för biverkningarna som kan komma. Magsår, magkatarr, blödningar, kanske rent av hjärnblödning. Men ändå kan jag inte sluta.

Jag vill inte sluta. Jag mår bra när jag får mina tabletter.

Jag har försökt sluta. Det går inte. Det gör för ont.

Jag har tidigare ätit alvedon sedan yngre tonåren mot migränen. Dessa är helt verkningslösa för mig idag, och ger mig samma effekt som en tablettask.

Jag vill verkligen sluta med Bamyl och Treo, men jag vill inte leva som jag måste göra om jag slutar.

Vad gör man?

Annons:
spinning lad
2013-02-28 20:29
#1

Din konsumtion av Treo är livsfarlig….Läs siggebus treohistoria i inläggskolumnen om hennes blödande magsår..Jag är själv Treo comp beroende, men i mycket mindre doser än dig.Jag blev livrädd när jag läste hennes historia..Tag kontakt med din vårdcentral och begär hjälp.. De kan remitera dig vidare..Jag vet att det är ett helvete med läkemedelsmissbruk ooch att ta sig ur det..men alltså din konsummtion är en tickande bomb…Du måste ha hjälp i synnerhet med den magfrätande Treon..

mayolica
2013-02-28 23:10
#2

Sök hjälp! Det där låter inte alls bra.😮

 Om du har migrän varenda dag låter det inte som det är vanlig migrän du har?  Risken är stor att det är med medicinerna som orsakar migränliknande huvudvärk?    Här har du en länk om olika huvudvärk

http://huvudvark.ifokus.se/articles/4ef1c51f88f4726df0014a10-nagra-huvudvarksformer?articles-1

Lycka till.

~ mayolica ~

Upp till toppen
Annons: