Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 1334 ggr
IdaEmelie
2013-03-24, 22:52

Nu SKA jag lyckas! För tusende gången...

Hej!

Började med bulimi för 10 år sedan, som övergick i tröstätning och överätning. Sedan tog jag tag i vikten och hade ett par "friska" år. Sedan periodvis bulimiker och en period (ca 2 år) dessutom alkohol… Har inte druckit på 7 månader men nu har maten smugit sig på igen i form av överätning och sockerberoende.

Mår jättedåligt! Förutom viktuppgången är jag trött och ledsen och lättirriterad, och mitt liv flyger förbi utan att jag är delaktig, för jag sitter hemma och äter kakor!

Men nu! Nu djävlar! Nu MÅSTE det bli bra!!! Ska börja gå på OA- möten och verkligen HA TÅLAMOD i processen med alla abstinensbesvär och allt.

Men behöver alla råd och allt stöd jag kan få, och tänkte också höra om det finns någon här på forumet som vill göra det här tillsammans med mig? Typ maila varandra med pepp pepp pepp och höra hur den andra tar sig igenom den värsta krisen?

Det hade verkligen betytt jättmycket för mig att ha någon att "hålla i handen".

Nicollan
2013-03-26, 22:11

Jag har inte så bra råd eller sådär, men vill bara säga stort lycka till och kram på dig! You can do it! 🙂

"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."

Blomma

Bybo
2013-03-27, 19:04

Håller tummarna för dig. det är ett helvete. var fast i 10 år. Men, vet ej om jag har några goda råd (just nu)

Ary
Ary 
2013-03-29, 17:01

Har du varit och läst på forumet kolhydrater i fokus? Där finns en del som har eller har haft liknande problem. lchf är känt för att iaf minska rejält på överätningsproblematiken och sockerberoendet.

Jag har själv mycket lättare att ha kontroll på vad jag äter med denna kosten.

Lycka till 🙂

Upp till toppen