Etikettnarkotikaberoende
Läst 2520 ggr
indicated
2013-01-05, 20:15

Besviken & arg

Hej!

Jag är så besviken & arg på mig själv just nu ! Hur kunde jag vara så korkad . Jag som hadde klartat mig över ett år utan återfall ! Det som jick så bra att vinna över suget och nu strax efter jul jick det åt helvete rent ut sagt ! Och ställt mig frågan varför vad skulle det va bra för så nu vill jag bara köra ner huvudet i sandgropp och bara vidra tiden tebax !

Så nu är det bara att börja om igen att lägga av och inte ens tänka på skiten och hålla sig borta i från allt vad som har med denna drog att göra ! Usch mår fn dåligt av att det blev så här , jag som var så stolt hur ska man sånn sin klara sig att hålla sig borta och inte låta suget ta överhand ? Just nu tycker jag inte om mig själv alls :( Kommer jag nån sin att klara av att hålla mig i från det !! Jag vill så gärna :(

ceccie
2013-01-14, 18:52

Jag vill ge dig en styrke kram. Och jag hoppas att du vinner din kamp över ditt beroende:-). Du är ingen korkad människa, du är en värdefull människa.

thenameless
2013-01-17, 00:06

Det är bara att börja om igen, analysera varför du valde att ta ett återfall? Det kan hjälpa dig i framtiden och du vet ju att du kan nu när du hållit uppe så länge.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

indicated
2013-01-17, 21:15

Det blev så här korkad bara för att jag lever sånt ensamt liv efter vissa orsaker :(

thenameless
2013-01-18, 00:13

Ensamhet och tristess är farligt som beroende…

Porklash
2013-01-25, 08:34

Såhär, förlåt om det blir på ett för "filosofiskt plan", vi tar återfall av en anledning tror jag. Precis som för alla människor när de gör nåt dumt så är det ett budskap till oss själva. "Du gör nåt fel". Jag förstår om alla inte delar denna syn men så ser jag på det.

Du säger att du lever ett ensamt liv och, om jag tolkar dig rätt, tror att det är en av orsakerna. Jag vet inte vad "ensamt liv" betyder i detta fall så det blir svårt att säga nåt. Men rent allmänt tror jag…

Att känna och få vara en del av en gemenskap är väldigt viktigt för de flesta av oss. Även om vi tycker det kan vara svårt eller rent av belastande så brukar det vara något vi behöver. Detta måste självklart vara i en riktigt gemenskap och inte en "konstruerad" (ofta t.ex. jobb, skola) med för många av oss svårtolkade "regler". Jag brukar kalla det få vara i "en sund flock". En "flock" som accepterar att vi brister och är tydlig med det den vill ha av oss.

Sen tror jag inte du måste helt börja om från början va? Du har nog lärt dig en hel del det senaste året och kan använda det i din fortsatta nykterhet.

Va snäll mot dig själv och gå vidare bara.

pEr

indicated
2013-01-25, 19:01

Hm Jag lyckades komma i från mitt ex som inte var snäll m,m /Så i dag måste jag och resten av familjen leva med skyddad id : ( … Så man känner sig lite socialt missanpassad i dag hur man nu ska tolka det ! Mm innan jag träffade mitt ex så hade jag aldrig sett lr tatt i nån drog , saken är det då att denna drog lr drogerna kom för nära inpå och till slut kunde jag inte stilla min nyfikenhet då jag redan hade en svag aning om att denna drog skulle få mig att må bra ( för stunden ) Jag blev inte få förvånad över att vad som hände efter jag prova och jag blev snabbt beroende / Hur som helst så valde jag att sluta rätt upp och ner en dag och bad läkarn om hjälp i stället.. Med medcinen .. Självklart finns suget kvar och jag har många gånger besegrat återfall .. Fram tills för ett par veckor sen ! Sen är det ju så att det är bara jag själv som kan styra över att få återfall eller inte ! Och självklart blev jag besviken och arg över mitt återfall ! Så man kan ju igentligen inte skylla på nått lr pecka på vrf man får återfall ….Ja kanske har fel där , Men jag känner ju ändå att jag har en spärr och det gäller ju att kvar hålla den där spärren ! Jag tro inte man kan säga att man aldrig kommer få ett återfall lr känna suget , för då ljuger jag !! ( Hur som helst så fick jag mitt återfall och är inte stolt.. Resten som fanns kvar  spola jag ner i toan och det känns så härligt kan jag erkänna , Så gör så gott jag kan o fokusera på att sköta medecinen i stället ..

thenameless
2013-01-25, 20:19

#6 Du är stark och dom andra redan sagt så händer det att man tar återfall, det viktigaste är att man lär sig något av dem och kan bryta återfallet såsom du har gjort.

Vad jag förstått så kommer du att få sug igen då och då under långtid. kanske resten av din existens? Det är hur du hanterar detta som avgör om du förblir drogfri.

Fokusera på det som är bra i ditt liv och vad fler återfall kan rasera tror jag är en bra strategi när suget smyger sig på.

Pilskafinnen
2013-03-03, 07:12

Imponerande att du hade kraften att bryta så tidigt! Grattis! Det var bra gjort av dig. Försök se det positiva du klarade av att göra i allt detta. Ångra dig inte för hårt då detta bara slösar onödig energi på något som inte går att ändra. Istället stannar du upp och funderar på vad du ska göra annorlunda nästa gång. Om du nu behöver göra nåt annorlunda nästa gång? Jag tycker du skötte dig exemplariskt redan nu!

Återfall tar den som är beroende av något ibland och för vissa kan detta vara livsfarligt, beroende på vilket problem man har. Visst väljer man själv att ta sig ett återfall precis som du säger, men det är inte så lätt att man bara kan säga att det är en helt valfri handling man utför. Det finns mycket som spelar in och det finns lägen i livet då ett återfall är det enda tänkbara. Jag har själv upplevt detta och så här i efterhand känner jag faktiskt att om jag inte tagit detta återfall just då så hade jag inte klarat av situationen. Jag hade troligen skadat mig själv på något annat sätt och kanske inte överlevt, om jag inte hade lindrat min smärta med droger för stunden. Detta är givetvis inget jag med säkerhet kan säga men det är så jag känner idag, när jag tagit mig ur det jag återföll i och fått distans till händelsen som fick mig att välja återfallet. 

Det jag vill ha sagt är att du inte bara väljer att ta ett återfall hur som helst, ungefär som när du väljer vilket mål du ska ha på McDonalds. En eller ett antal samlade faktorer påverkade dig till att göra ett val och detta val får du i slutändan stå för själv. Jag skriver detta då du tycks må dåligt av omständigheter i ditt liv, samtidigt som du är osäker på om det är ok att lägga en del av skulden till återfallet på detta faktum? Det är ok. Lycka till.

Kingbeat

Illusion
2013-04-05, 08:52

Hej. Jag hade nästan precis samma fråga som dig, hur fan besegrar man suget och hur tacklar man frågor som "ska vi åka iväg och punda några dagar?" Nej jag vet inte och jag har så mycket att kämpa för. Dumt för oss båda att slösa bort det. Jag har frågat så många läkare och Behandlingsassistenter hur fan jag ska kunna tackla suget och knark drömmarna och kompisar som frågar om man vill ha.. Men dom har aldrig svar och säger " det där handlar om hur mycket du vill hålla dig ren" hmm jag blir då inte klok på detta, jag åker in till stan istället och tar en öl

☮ and ❤ among each other ✿

thenameless
2013-04-05, 12:08

#9 Jag förstår din tankegång, och att det är svårt att bekämpa suget. Men som jag och andra har sagt många gånger tidigare det gäller att fokusera på annat och hålla sig upptagen så att tankarna inte faller på drogen och den abstinens du har.

Att åka in till stan och ta en öl är då fel lösning även om ölen inte är din favoritdrog, Tanken är väl mer att du ska tänka på allt du förlorar när du går in i drog och alkoholdimmorna igen…. allt som du längtar efter egentligen

Illusion
2013-04-05, 21:17

Jaha ok. Men allt jag längtar efter just nu är ju en drog :-( ölen gör mig mindre sugen, jag dricker ju inte jämt. Men tack ändå det är nog dags för ett jobb snart

thenameless
2013-04-06, 00:36

V#11 ad jag menar är att du ersätter ett missbruk med ett annat och det är väl inte det du vill egentligen även om du just nu tycker det är skönt att lindra abs en med en fylla? 

Vad du egentligen gör är att förlänga abstinensen och ditt beroende. Även om det är jobbigt att vara "Ren"  särskilt i början tror jag att det är den snabbast och bästa vägen, bara du håller ut, Det blir bättre även om det troligen blir värre först.

Lycka till Vi tror på dig

Illusion
2013-04-06, 09:48

Ah tack men jag är ren och har ingen abstinens det har jag inte haft sen i början av förra året nu gäller det bara att hålla suget ifrån mig men att hålla den borta med alkohol är fel väg märker jag för nu är jag sugen på öl istället för amfetamin :-/ jävla skit haha

Upp till toppen