Etikettoff-topic
Läst 2150 ggr
Gronstedt
2013-05-25, 07:53

OT - 25:e maj

Glöm för all del inte att inte bära en syrenkvist idag!

thenameless
2013-05-25, 16:56

För att?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

Gronstedt
2013-05-27, 08:29

För att vi inte var med i slaget vid Treacle Mine Road.

thenameless
2013-05-27, 08:47

Jag vet inte ens vad det var för slag och att googla hjälpte inte…

Gronstedt
2013-05-27, 08:51

Night Watch av Terry Pratchett.

thenameless
2013-05-27, 17:56

Så det är en bok? Det var vad jag fick fram också.  Jag trodde du syftade på ett verkligt slag? men som sagt det enda jag fick fram var den boken Terry Pratchett. Uppenbarligen är den bra, hittar jag den får jag kolla.

Gronstedt
2013-05-28, 08:07

Jäpp, det är en bok i Discworld-serien. Större delen av den serien rekommenderas starkt, men läs helst på engelska om du orkar - många härliga ordlekar och anspelningar går förlorade i översättningen. Till exempel är själva namnet, Treacle Mine Road, en anspelning på begreppet "treacle mining", som bara finns i brittisk humor.

vallhund
2013-05-28, 09:22

Varför kom jag att tänka på The hitchikers guide to the galaxy?

Oavsett, jag ser att syrenerna börjat blomma nu, får väl plocka en kvist vid tillfälle.

Själv har jag något konstigt utanför trappen upp till verandan, den växer som ogräs o måste sågas/tuktas årligen. Den påminner om syren fast det är något annat, bladen skiljer sig o blommorna luktar inte så starkt. Fick ha luvan uppe i vintras/våras för att slippa snö under kragen när jag forcerade de nedhängande grenarna.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Gronstedt
2013-05-28, 09:29

#7: För att handduksdagen och minnesdagen av slaget vid Treacle Mine Road infaller på samma dag? Men skillnaden att på handduksdagen ska man ha sin handduk med sig, men på minnesdagen ska man inte bära en syrenkvist.

Upp till toppen