Annons:
Etikettmedlemmarnas-egna-historier
Läst 3620 ggr
Miss-E
5/1/10, 2:04 PM

Polyberoende

Yes I am.

Det första jag minns som kommer från sjukdomen är när jag lärde mig äta själv. Jag var rädd för att maten skulle tas ifrån mig, att någon annan skulle äta upp den, eller äta utav den så att jag inte skulle få det jag ville ha.

Efter det har allt bara rullat på. Jag minns inga perioder av mitt liv som inte styrts av mitt beroende. Idag avstår jag från mkt, alkohol, droger, tabletter, nikotin, tv, blixtförälskelser, sexuella kontakter, kolhydrater, stärkelse osv.

Det som jag än idag kämpar emot är maten. Då och då överäter jag fortfarande. Maten har varit det enda som jag inte kunnat avstå ifrån helt. Det är drogen jag dagligen hanterar, flera gånger om dagen ska den fram på bordet och sedan tillbaka i skåpet.

Lite knepigt.

Lycka till er alla!

Annons:
[Beavis]
5/1/10, 8:39 PM
#1

Starkt av dig att ha kommit så långt tycker jag. Flera av dessa saker jag inte skulle vilja avstå ifrån. Men har inte missbrukat just dem heller kanske. Lycka till iaf

Miss-E
5/4/10, 1:19 PM
#2

Beavis.

Menar du något speciellt som du inte vill avstå ifrån?

Jag får gilla läget för att jag själv inte ska bli tvångsmässig och totalt besatt. Det funkar en dag i taget, ibland går flera dagar utan att jag känner av sjukdomen och bland gäller de att ha öppetsinne och söka efter min högre makts vilja aktivt.

=D Än så länge lever jag…..

Fridens Liljor…..

Cool

[Beavis]
5/5/10, 1:52 AM
#3

Blixtförälskelser och sexuella kontakter dyker upp i skallen. Men det är ju en definitionsfråga antar jag? Att bli förälskad är ju mysigt och jag älskar sex med min flickvän, Men om du menar tillfälliga sexuella förbindelser så är jag med dig att det ofta skadar mer i längden.

Jag provade lchf i ungefär ett år men det funkade inte för mig så jag äter kollisar också även om jag i många fall försöker undvika snabba kolhydrater.

Upp till toppen
Annons: