Annons:
Etikettvi-som-är-spelberoende
Läst 5546 ggr
bluemary
8/19/09, 11:22 AM

Trisslotter

Jag har en ovana som jag ångrat tusen gånger om.
Varje gång jag handlar så kan jag inte låta bli att köpa en trisslott. Och jag har ju aldrig vunnit något, som mest så har det blivit 75:-. Och aldrig någonsin att jag har kunnat multiplicera det hela mer än 2 gånger, trots att det står att det ska  kunna gå upp till 10 gånger. Så nog undrar man ibland om det bara finns en och 2 gånger. Men det finns ju kontroller för detta, så det är kanske ok. Men för att jag ska sluta så skulle det vara intressant att få veta hur liten chansen är att man ska vinna, så går det nog lättare att låta bli.

Annons:
kerstinjo
8/19/09, 1:15 PM
#1

Oddsen att vinna något överhuvudtaget på Triss är 21%, det vill säga ungefär var femte lott ger en vinst.

MEN, endast 0,000006% är vinster på mer än 10 000 kr. Det är 1 lott per 166 667 st lotter och det säljs 128 miljoner trisslotter per år.

Också värt att notera är att sannolikheten att träffas av blixten  är 30% större än att vinna en miljonvinst på Triss.

 Kerstin 

 

Tiana
8/19/09, 1:18 PM
#2

Jag var också likadan förr, men har nu lärt mig att inte köpa. Har istället en 5-veckor lotto inne som i ängden blir MYCKET billigare ;)

Kia
8/20/09, 1:55 AM
#3

Jag spelar inte alls. Jag kickar igång på det som med så mycket annat. Jag köper aldrig Trisslotter mer. Nej, kanske kommer jag inte få chansen att vinna men oddsen att jag gör det är alldeles för små kan jag känna. Men det är som med så mycket annat ett vägval antar jag.

/Kia

bluemary
8/20/09, 9:48 AM
#4

Tack för bra svar Kerstin ! Nu så känner jag mig övertygad och
ska sluta att köpa en papperslapp för 25:-. Äntligen !

sannixan
8/20/09, 11:01 AM
#5

jag kan köpa en tia-lott då och då.men det händer väldigt sällan.jag tror inte att det är lätt att vinna.men jag har redan vunnit högsta vinsten.mitt nyktra liv med min dotter,det kan inget slå.

[Beavis]
8/21/09, 12:29 AM
#6

"Håll drömmen levande"…..  tills den blir en mardröm lotter o spel är farliga för beroendepersonligheter.

Annons:
Kia
8/21/09, 12:32 AM
#7

Jag hörde ett föredrag från en kille som var spelberoende och det började med trisslotter och gick vidare till annat. Han hade på 5 år spelat bort 1½ miljon och förlorat allt. familj, vänner osv.. En mycket intressant föreläsning måste jag säga. Så nej triss är väl som så mycket annat som kan bli beroende. Det börjar oskyldigt och slutar i katastrof om man inte kan stoppa tror jag.

/kia

sannixan
8/21/09, 12:45 AM
#8

jag köpte ingen tialott idag.gick ut från affären och kände mej stolt.jag la tian i sparbössan,det blir ju en vinst när man tömmer den.

Kia
8/21/09, 12:47 AM
#9

Kanonbra jobbat Skrattande

[Beavis]
8/21/09, 11:57 PM
#10

Jag var en gång i tiden på väg at fastna i spel då jag inte kunde gå ut på krogen utan att hamna vid Black Jack bordet. Där såpelade jag bort många pengar, visst jag vann ibland men medt var det ju förlust och man drack ju oftast upp vinsten också…. Sen bestämde jag mig för attskuta helt det var tungt men gick och numera lockar inte bordet mig alls, som tur är

Upp till toppen
Annons: