Annons:
Etikettnarkotikaberoende
Läst 41095 ggr
[Bellie]
6/25/11, 1:25 PM

thc i blodet

hur länge syns thc i blodet om man skall ta blodprov?
tacksam för snabba svar

Annons:
[Beavis]
6/25/11, 5:30 PM
#1

THC är inte vattenlösligt, men lösligt i så gott som alla lösningsmedel och fett. I och med fettlösligheten kan därmed små mängder ämnet i enskilda fall stanna kvar i kroppens fetter en längre tid. När det löser upp sig följer det med i urin och avföring ut genom kroppen. THC stannar dock normalt endast i kroppen ett fåtal timmar längre än den tiden själva ruset varar. Tiden THC stannar i kroppen varierar också från individ till individ, beroende bland annat på hur mycket av ämnet man har i kroppen och hur hög ämnesomsättning man har. Några av de THC-metaboliter (restprodukter) som skapas vid nedbrytning av ämnet kan dock stanna i kroppen en månad eller mer efter intag,

THC

Pilskafinnen
10/24/11, 2:31 PM
#2

Bra sammanfattat av Beavis ovan. Det som bör nämnas (eller klargöras då Beavis tar upp lite om det) är också att det beror på hur mycket och hur länge du rökt. Röker du vid ett enstaka tillfälle sitter det i max tills dagen efter som ovanstående skriver. Men röker du dagligen under en längre tid så kan spåren synas längre, ibland i flera veckor.

Kingbeat

[Beavis]
10/24/11, 9:46 PM
#3

Jag har hört om fall, vet inte om det är en myt? Men iaf att en person/personer som rökt mycket hade stor kroppshydda(fett) slutade med drogerna men något år senare gick ned kraftigt i vikt och då löste upp thc i blodet och antingen åkte på ett riktigt rus eller pissade positivt trots att personen inte rökt på på länge..

Myt eller sanning vet jag inte hörde det för ganska längesen

Freke
10/25/11, 8:50 PM
#4

rent generellt:

Antal Om du väger Om du väger
röktillfällen under 80 Kg över 80 Kg

1 gång 3-5 dagar 5-8 dagar
2-4/månaden 8-15 dagar 11-18 dagar
2-4/veckan 20-30 dagar 23-35 dagar
5-6/veckan 30-45 dagar 33-48 dagar
Dagligen 40-60 dagar 49-63 dagar

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

[Beavis]
10/25/11, 10:23 PM
#5

Okej tack för informationen

Bosse08
3/31/12, 3:01 PM
#6

Den lista du har lagt fram gäller väl för ett urinprov(?).

Men som jag förstått det så stannar det inte lika länge i blodet…..

Jag har fått för mig att THC (i ett blodprov) försvinner dagen efter.

Men jag är ju ingen läkare och spekulerar ju bara.

Annons:
Pilskafinnen
6/28/12, 7:19 AM
#7

Stämmer bra. I urin sitter det ibland upp till några veckor om man rökt mycket. I blodet försvinner spåren snabbare, redan efter ett par dagar.

Kingbeat

theraphosa
7/12/12, 9:43 PM
#8

I blodet stannat tch ca 24 timmar och i urinet ca 6 dygn.

Och om de är så att du ska ta blodprov av en ren hällsoundersökning så behöver du inte vara orolig, dem tar inte tch prover om de inte är tillsagda att göra de. För ett sådand blodprov kosstar flera tusen att få fram svaren på.

Du behöver inte vara orolig.


Bosse08
7/17/12, 6:05 PM
#9

Jag e inte orolig, bara lite nyfiken :)

awsedrft
5/16/19, 11:31 PM
#10

var hittar man konkreta forskningar om thc förbräning i blod

vallhund
5/17/19, 12:10 PM
#11

#10 Prova med Statens Rättsmedicinska Laboratorium.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: