Annons:
Etikettberoende-av-sex-kärlek-och-relationer
Läst 7123 ggr
[QInfinity]
2011-11-10 10:51

Hjälp! Beroende pojkvän?

Hej…

Det är så att jag har börjat misstänka att min pojkvän är sexmissbrukare. Eller ja, vi är inte tillsammans längre.. Just pga detta!
Hur som helst.. För ca en vecka sedan uppdagades det att han fört mig bakom ljuset med sitt s k porrsurfande.
Jag har alltid varit medveten om att han laddat ner mycket porr, och haft i mobil osv. Men det har varit okej, eftersom jag kan se på porrfilm även jag periodvis.
Men nu kom jag på honom med att sex chatta i webcam med andra svenska tjejer, vilket jag tog mycket illa vid mig av. Särskilt som han hade en sexdejt sida, som han var aktiv på. :(
Och då dök ju frågorna upp! Hur länge har detta pågått?
Är detta orsaken till varför han aldrig engagerat sig i sex med mig?
Har han träffat någon irl, då han jobbar borta ganska ofta?
Älskar han inte mig?? :S

Tja.. Klart man snokade lite tillbaks i tiden iaf.. Och kunde hitta info åtminstone 4 månader tillbaks i tiden, där han varit aktiv.
Blir så besviken på allt.. Då jag konfronterade honom först med vad han pysslade med, hotade med att föra slut osv.. Så verkade han ångerfull och sa att han inte skulle göra om det. Vi skulle ses och prata ut dagen därpå.
Men under natten hade han ändå varit aktiv på sitt dejtkonto, och lagt till nya tjejer på sin "sex chatt" mail. (bra lurigt hur mycket man kan få fram bara genom windows live).
Hur som helst.. Det var fan droppen att han inte respekterade det jag sa dagen innan, trots hot om att göra slut!
Vi är särbos, men bor nära varann.. Så jag sprang över till honom direkt jag såg att han varit aktiv på sexsidorna.
Låste upp dörren, den satans säkerhetsspärren satt på dörren (vilket den av en tillfällighet varit orsak till flera gräl, varför den ens sitter på..då vi bor i ett superlugnt område… Med nya säkerhetsdörrar/branddörrar..) Skit samma.. Jag såg honom genom dörrspringan, sittandes framför datorn kl.5.45 med en halvnaken tjej i webcam! Jag var rosenrasande!!
Skrek åt han att öppna dörrjäveln! Och han kom tillslut.. efter att ha stängt ner datorn!^^
Han undera vad det var för fel.. Då konfronterade jag honom IGEN, med varför han gjorde som han gjorde?!
Han sa bara att han egentligen velat myst med mig den natten, men att jag sagt att jag varit trött och fick sova hemma då.
På frågan VARFÖR han gjorde det? Fick bara svar att han var kåt?!
Men snälla.. Försklara för mig någon varför vanlig porrfilm inte räcker??? GAAAH Blir fan galen.. :(
Jag skrev iaf på honom att det var slut nu och att jag skulle hämta mina saker när jag slutat jobba… Då blev han ledsen och försökte be om förlåtelse..
Under hela dagen skickade han säkert 10 sms där han sa förlåt 1000000 ggr… Han skulle radera ALLT han hade på internet, bara jag försökte förlåta honom…
Man vill ju såå gärna tro på det! Särskilt när man älskar någon så otroligt mycket som jag gör! :(

MEN… Jag hämtade iaf mina saker samma dag.. eller om det var dagen därpå?! Minns inte.. :/ Men, de sluta väl med att vi hamnade i soffan och kramades och pratade massor. Kom dock aldrig fram till något vettigt, mer än att vi skulle försöka IGEN.. Fast om ett tag, när han fått reda ut sitt liv.
Tyvärr ville jag tro på det han sa.. Han slutade lägga till fler tjejer på sin sex mail.. Men nu har jag funnit att han gjort en NY!!

Då kommer man till det verkligt stora allvaret.. Är han SJUK??
Det måste vara något allvarligt fel, eller så har han så sjukt lite innanför pannbenet att han helt enkelt skiter i mig?
Men varför vill han då träffa mig igen, säger att allt kommer bli bra igen osv osv…
Men samtidigt.. Vi har haft det ganska dåligt senaste året pga att han jobbat borta mycket, renoverat en bil när han varit hemma.. Sen när vi väl ses, så har vi aldrig sex.. Han har aldrig ansträngt sig för att göra mig upphetsad.. eller uppvaktat mig. Smygit med sin mobil, mail och facebook då jag har varit ganska uppmärksam ifall han träffat nån annan. :/
Men ja… När jag frågat honom varför han sökt sig till andra tjejer, så har förklaringen varit att han tyckt vårt sexliv varit tråkigt..
MEN, han har ALDRIG ansträngt sig i vårt sexliv.. Han bara ligger o ska ta emot känns det som. :(
Men tydligen så kan man sitta ute på internet i fleera flera timmar och runka till andra tjejer?! :(
Blir galen rent ut sagt… Kommer få söka professionell hjälp efter det här!
Han sa till mig för några dagar sen, att han inte ville att jag skulle träffa andra fast jag är singel nu.. Bara för att han skulle bli arg/ledsen då + att vi skulle ju försöka igen. Enligt honom!
Men jag förstår verkligen ingenting.. Varför släpper han inte taget om sitt sex chattande om han nu verkligen älskar mig? :(

Fan.. Jag har gråtit så många nätter när han jobbat borta veckovis, men knappt eller aldrig hört av sig under tiden. Har sett att han sitter vis msn, men skriver inget till mig. Inte svarat när jag ringt, eller på mina sms. Men när han kommer hem, då ska vi ses och ha det så bra!
Han har väldigt ofta klagat på att han sovit dåligt, haft sömnproblem osv.. Men kan detta bero på att han snarare suttit uppe halva nätterna och porrsurfat/sexchattat??

Man kan verkligen inte leva i ett förhållande där man hela tiden får kämpa för att få bekräftelse. Samtidigt som den andra parten söker det den behöver och tillfredställer sina behov på internet.

Vad fan ska jag ta mig till?? Någon med erfarenhet av detta??
Ska jag bara ge fan i allt och tro att han är en vanlig skitstövel som bara bryr sig om sig själv? Eller är han sjuk?
För det känns nästan som ett sjukligt beteende.. Han verkar ha mått dåligt av olika anledningar en längre tid, men jag har aldrig vetat varför? Han pratar inte gärna känslor med mig, trots att vi varit ett par i 2 år. :(

Hoppas någon kan komma med något konkret svar på vad jag sja ta mig till?
Vill så gärna tro att han bara har en dålig "period".. Men jag är inte säker på att det verkligen är så. :(

mvh OROLIG och Besviken

Annons:
Freke
2011-11-10 23:24
#1

Svårt att förstå hur en sex-beroende fungerar..

Jag vet av egen erfarenhet om hur man blir. Och tyvärr så är det ett komplext beteende, man stänger in sig i en bubbla och blir inte mottaglig för yttre påverkan eller andra känslor.

Jag PM:ar dig då jag inte har lust att skriva ut hela mitt tidigare beroende men jag kan berätta så pass att det krävdes hjälp utifrån iform av psykolog och terapi, för man fixar det inte själv..

Som i så många andra beroenden så stänger man av logik och sunt förnuft.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

narcissa
2012-03-08 22:04
#2

Hej! 

Det låter som att han behöver hjälp. Jag kan bara beklaga och vara ledsen för din skull. Jag kan tyvärr identifiera mig med din pojkvän även om jag aldrig gjort något, filmat utan bara chattat. Men jag är rädd att jag kommer göra något om tillfället infinner sig. And it's killing me.

Jag kan återkomma om jag kommer i kontakt med någon behandligsmetod eller en terapeut som fungerar.

igorflickan
2012-05-29 21:00
#3

Hej

Om du vill ha hjälp kan du googla på sanon

Du behöver nog hjälp med din prosses och att få sortera dina känslor.

Jag vet hur tyfft det här är eftersom jag har sexmissbruk i min närhet. Önskar dig allt gott och om du behöver en vän så dra iväg ett medelande…

Upp till toppen
Annons: