Annons:
Etikettleva-i-tillfrisknad
Läst 3451 ggr
[SweetRose]
2011-12-03 20:04

Tips!

Jag försöker sluta röka, har ni några tips man kan ta till när suget kommer? Glad

Annons:
[Beavis]
2011-12-04 20:25
#1

Tugga  tuggummi. sysselsätt dig med något som skingrar tankarna. Sticka, virka, tälj en barkbåt.

Gå en promenad, Fila på ett brandtal till försvar av din favoritpolitiker. Grundtanken är att du bryter tankeprocessen i hjärnan som får dig att vilja köpa fler.

Honestyisdead
2011-12-06 00:57
#2

Citrusfrukter sägs dämpa suget också, samt att man har något att göra med fingrarna när man pillar bort skalet.

kerstinjo
2011-12-08 18:33
#3

Försök att undvika de saker som du förknippar med en cigarett.

Brukar du t.ex. ta en cigarett efter kaffet, så hoppa över kaffet. Försök att undvika de situationer som du förknippar med en cigarett.

Lycka till!

 Kerstin 

 

wingren
2011-12-15 14:51
#4

Jag slutade med kaffe samtidigt som jag slutade röka, kan vara skönt att åta bli alkohol på ett tag också då det ofta triggar röksuget. Lycka till! :D

kerstinjo
2012-01-26 18:40
#5

Hur går det med dig och rökningen?

 Kerstin 

 

[SweetRose]
2012-01-26 19:27
#6

#5 Ursäkta att jag inte svarat, jag har varit upptagen med att följa alla fina tips!

Det har gått riktigt bra faktiskt! Nu röker jag bara i samband med alkohol och det är väldigt sällan jag dricker det :) Kaffe kan jag inte ge upp dock!

Annons:
kerstinjo
2012-01-26 22:34
#7

Superduktigt!

Jag borde ta tag i min rökning också, men just nu är det inte läge för det. Obestämd

 Kerstin 

 

snobben1900
2012-01-29 00:53
#8

Hej! Jag har snusat i många år och slutat många gånger men börjat igen pga den fruktansvärda abstinensen. Men nu senaste gången använde jag mig av nikotin plåster som jag trappat ner enligt beskrivning på paketen. Jag troddee inte att det skulle fungera men det har gått som en dans!Skrattande jag har nu sen länge slutat med plåstren och det går hur bra som helst. Det var otroligt skönt att få bryta vanan först och sen trappa ut nikotinet. Sen skapar man sig ingen ny ovana (som att tugga tuggummin tex) och eftersom man succesivt trappar ner och ut nikotinet så har jag inte upplevt någon abstinens heller.

[Beavis]
2012-01-29 04:26
#9

#7 Det låter som en ursäkt? När är det egentligen läge att sluta röka? Du kan sluta och du vet det kerstin. Bara att bestämma dig nu Glad

kerstinjo
2012-01-29 18:51
#10

#9 Obestämd Kan o kan? Jag höll mig rökfri när det var slutrökt på jobbet. Sedan kom semestern och……….. ajajaj.

Nu får vi 10 (eller 15) minuters löneavdrag om vi röker på arbetstid, men jag vägrar att fylla i den listan. Skäms

Nästa steg är väl att vi får klä om när vi går ut och röker.

Nä, jag tror inte att det är läge just nu, inte när jag fortfarande går hemma och är sjukskriven. Det är lättare att ta tag i det när jag jobbar för då finns det så mycket annat att tänka på/göra.

Men än är det inte kört!

 Kerstin 

 

EmelieGustavsson
2012-02-14 20:45
#11

något som jag gjorde det första veckorna var att gå omkring o suga/tugga på sugrör.. det låter jätte knäppt, men "vanan" att hålla i en cigarett försvinner inte på en gång. Därför var sugröret min cigarett dom första tre månaderna. sen trappa jag ner på det också o nu klarar jag mig ganska bra :) har inte fått återfall än iallafall. lycka till!

julklappen
2012-02-19 22:54
#12

Gå till badhuset och simma så att du blir trött,helst varge dag.Börja på ett Gym.

[SweetRose]
2012-02-19 23:16
#13

Jättefina tips allihopa!

#12 Jag går på gym eller aktivitet varje dag så det hjälper lite! Dock hade jag som vana innan att röka på vägen hem så det är nästan mer dåligt i det fallet…

Har bara fuskat en gång än sålänge (då i samband med alkohol) så jag känner mig rätt stolt!

Annons:
[Vargöga]
2012-02-23 14:38
#14

Ja det är ju bra. :-) Kämpa vidare med ditt rökfria liv.

Upp till toppen
Annons: