Annons:
Etikettstöd
Läst 2991 ggr
lillan-65
2014-07-28 10:10

Tablet beroende

Hej ja är inte med i dena sidan men skule vilja fråga en sak endå till alla som är det, o helst till nån som är beroende av tableter (behöver inte vara keppra heller vill bara jemföra med nån).

Jag är ororlig för att ja är "beroende" av en tablet som heter keppra.  Det är en epelepsitablett men den hjelper mot allt möjligt upplever ja tyver.  Kansje skulle nån som är tabletberoende vilja skriva VAD ni kenner när ni försöker sluta o HUR snabt det komer efter ni försöker sluta. Skulle va jettetacksam för svar. Anlednignen att ja undrar är att ja haft osynliga anfal (synts lite en gång bara) o snart ska ja jöra en ny undersökning o börjar ijen kenna mej nervös för att ja ska få osynliga anfall (för då tyker kansje min läkare att ja inte ska ha medecinen som fakstist ja tyver mår bra av (o ja kan förstå det tenket men det hjelper ju inte för ja kenner ju det ja kenner endå). Ja blir glad för alla svar o hjelp ja kan få. O HUR går det till o få hjelp med att sluta med beroende??? Hos psykolog eller???? tack på förhand (hoppas på svar så ja inte tackar i onödan)

Annons:
lillan-65
2014-07-28 11:59
#1

Ja kansje med ska tillegga att ja förut (lenge sen) rökt o det upplevde ja inte så svårt o sluta (jorde det inte varje dag men endå). Ja har inget anat beroende o dricker inte myket alkohol (mest shampanj i såna fall, o det inte ofta eftersom det med är dyrt).  Vet inte om deta kan va till hjelp men ja behöver verkligen svar då ja fundera myket på det.

vallhund
2014-07-28 13:05
#2

Keppra är inte fysiologiskt beroendeframkallande. Keppra sätts inte ut automatiskt, det trappas ner i samband med behandlande läkare.

Vad gäller osynliga anfall så finns det mig veterligen inte EP anfall som inte kan observeras om man står under övervakning av EEC, puls o blodtryck.

Vad är det du rökt tidigare? Är det tobak eller typ cannabis/spice eller eller andra droger som kan utlösa episoder av verklighetsfrånvaro/psykotiska episoder?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

lillan-65
2014-07-28 13:38
#3

Tack för svar. Men jo, ja vet det setts ut med behandlande läkare men det kens vel inte mindre för det?????  Jag skule pratat med hene (min doktor) om det sist vid telefonsamtal men glömde det men vet sen andra samtal vi haft att hon helst vil det o helst ett år. Ja har med redan jort senkningar (med min doktor för lenge sen) som ja kener av ibland (inte jemt) (det beror på hur ja mår i övrigt (trött eller så) Ja har inte jort eec, o nej det togs inget blodtryck eller puls då under anfal, men ja har jort det hos vårdcentral o allt visade bra på puls o blodtryck (har låckt blodtryck. Det var cigaretter ja rökte (såna man köper på ica) o ja mins inte merket, var nog olika.  Ja vet inte vad som menas med fysisologist beroende????

lillan-65
2014-07-28 13:58
#4

Ja undrar med eec är sånt som går o se långt in i hjärnan???  Ja kan med seja att inan när ja senkt keppran så har ja senkt "lite i taget" o inte kent av det så fort o nu om ja försöker senka med bara 1 tablett "av det lila ja har kvar" komer keningar fotare. O det ska det inte jöra ijentligen på epielpsi (man ska kuna vara utan det 1 vecka o det ska inte kenas nåt helst), men jör det endå. O är man beroende tror ja det kens fotare???? Ojo, sjelvklart så ska ja medela min läkare om ja klara o senka men ja vil VETA att ja klara det så man inte lovar nåt i onödan.

Upp till toppen
Annons: