Annons:
Etikettleva-i-tillfrisknad
Läst 1775 ggr
Candela
2015-01-10 20:45

Vill röka..

För 1,5 år sen rökte jag min sista cigarett. Jag hade då "bara" rökt regelbundet under 1-1,5 års tid. I början några cigg i veckan, och framåt slutet 2-3 om dagen. Jag slutade röka när jag träffade min nuvarande pojkvän. 

Det var inga problem med fysisk abstinens. Jag slutade helt en dag, och fick ETT återfall 2 månader senare, då jag rökte en cigarett och sen slängde resten av paketet. Nu har jag som sagt inte rökt på 1,5 år, men känner jämt och ständigt ett sug efter att få ta en cigarett. Med andra ord kan det ju inte ha med nikotin-beroende att göra. Ibland funderar jag på att skaffa en e-cigarett, men det löser ju egentligen inga problem.

Är det någon mer som upplever samma typ av psykiska beroende, fortfarande efter så lång tid?

Annons:
[Daisy-Moa-Elsa]
2015-01-10 20:55
#1

Jag har inte rökt på 14 år och typ nån gång om året kan jag fortfarande bli galet sugen på en cigarett. Men det stannar, tack och lov vid det.

Maria
2015-01-10 20:55
#2

Jag rökte hemmarullade cigaretter utan filter i 35 år och jag slutade för 4 år sedan och det var jobbigt ibland.

Det jobbiga var just vanan med cigaretten. Att ha någonting att hålla i. Cigaretten var för mig förknippad med så många saker som fika, prata i telefonen, vänta på bussen och en massa annat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: