Annons:
Etikettom-sajten
Läst 2931 ggr
David
5/12/15, 4:38 PM

Kerstin Johansson är avliden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag startade psykologi iFokus hade jag en parhäst bredvid mig, Kerstin Johansson som också var Medarbetare här fram tills dess att hennes hälsa satt stopp för orken.

I fredags, den 7 maj, nåddes jag av informationen att Kerstin somnat in den 30 april, efter en lång och elak kamp mot cancer.
Kerstin lärde jag känna för över 10 år sedan och hon var så nära en "extramamma" för mig som det gick att komma. Vi träffades dock aldrig irl, vilket jag beklagar stort. Vi skulle… men något kom alltid i vägen. Jag tror många här inne, åtminstone de som varit med länge, kände Kerstin och hon hade garanterat en plats i mångas hjärtan.

Kerstin kommer alltid fattas mig, hennes oerhörda visdom och den empati som den kroppen hyste. Jag hoppas hon äntligen funnit ro nu och slipper den där lömska elaka förbannade sjukdomen cancer. Att hon sitter vid snickarstugan och tittar ut över betande kor, för det var något mellan oss två och kor.

Kerstin - SOV GOTT!

ps. Jag hoppas att nuvarande Sajtvärd kan nåla fast detta inlägg för en stund framöver ds.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Anonym
Anonym
5/12/15, 5:15 PM
#1

Vad hette hon här på iFokus?

Jag undrar för vet inte om jag kände igen henne här.

För all del, cancer är en hemsk sjukdom. Synd att så många får den, alltid lika tragiskt när en människa dör som kunde levt mycket längre till.

Men som sagt att vara sjuk är inte lätt och ibland ger kroppen upp.

Vila i frid! 😕🌺

Honestyisdead
5/12/15, 5:36 PM
#2

Jag fick veta detta jag med. Hon kom att betyda mycket även för mig trots att vi aldrig träffades irl. Jag hoppas hon vilar i frid och nu är smärtfri och att hon sitter med sin man i snickarstugan ❤️

vallhund
5/12/15, 7:09 PM
thenameless
6/7/15, 11:03 PM
#4

#1 Hon använde nicket : kerstinjo.

Vila i frid kerstin

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Farwuq
6/9/15, 12:56 PM
#5

Requiescat in pace.

🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: