Annons:
Etikettlagar-politik-o-samhällsdebatt
Läst 1661 ggr
vallhund
2015-07-21 16:48

Sverige cannabisodlarnas paradis

"Sverige har blivit självförsörjande på cannabis. Hur kunde det ske här av alla ställen? Lars Berge berättar historien om hur vi byggde vår narkotikapolitik på inspiration från Mao och Stalin."

http://www.svd.se/sverige-cannabisodlarnas-paradis/om/kultur

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Ebolaa
2015-07-23 20:16
#1

Tycker att denna artikel belyser båda sidor av myntet, dock var den kort så att bara en liten del av myntenas sida kan visas upp, som toppen av isberget. Jag har inte tidigare läst om hur narkotikapolitiken riktigt växt fram och vad den baseras på så nu fick man också svar på det. Tack för det, #0 Vallhund.

Själv ser jag inte att tvångsvård är ett bra alternativ för de tyngsta missbrukarna, det är en "kvarvara" från den restriktiva politiken. Magnus Johansson (polisen som verkligen inte ville att cannabis skulle legaliseras eller avkriminaliseras, och som fortfarande tror på att tvångsvård och att en restriktiv drogpolitik skulle leda till mindre missbruk samt att en legalisering skulle leda till mer missbruk) har fått informationen om legalisering och avkriminalisering om bakfoten.. Det rekreationella BRUKET av cannabis skulle definitivt öka, men varför skulle fler "normala och vanliga Svensson-personer" börja missbruka en drog bara för att den är laglig, så populär skulle den absolut inte vara bland alla.. Det skulle var många som fortfarande skulle föredra att dricka alkohol än att röka eller äta cannabis, de är två helt skilda sorter av droger, det skulle säkert också vara en del som skulle välja att dricka mindre men att istället röka cannabis istället…

Sverige har en hemsk statistik jämfört med andra EU-länder när det kommer till dödligheten bland de tyngsta missbrukarna (som jag repeterat så många gånger vid det här laget), och man vet med säkerhet att en avkriminalisering leder till mindre dödlighet bland missbrukare och beroende, men som sagt, det leder till mer bruk av drogen förstås eftersom att tillgängligheten ökar, och stigmat försvinner alltmer så att fler känner för att testa. Att fler skulle bli missbrukare av drogen på grund av en legalisering eller avkriminalisering stämmer däremot inte…

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

catcult
2015-08-02 02:13
#3

En av de bästa svenska artiklar jag läst om detta ämne!

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Farwuq
2015-08-06 06:37
#4

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: