Annons:
Etikettlagar-politik-o-samhällsdebatt
Läst 6322 ggr
vallhund
10/22/16, 7:35 AM

Cannabis mot smärta

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Honestyisdead
10/22/16, 10:35 PM
#1

Jag är för att det blir lagligt på recept.

Aleya
10/22/16, 10:37 PM
#2

Jag tillhör dom som har konstanta smärtor som inget verkar funka på. Skulle detta funka så skulle jag absolut använda det. Och särskilt om det var lagligt. Och jag är säker på att det finns fler i min sits där inget funkar och man blir bara mer och mer handikappad av smärtan. Så ja jag tycker det borde bli lagligt i Sverige och att läkare kunde skriva ut detta på recept.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Hornslandet
10/26/16, 8:36 PM
#3

A) Jag är väldigt liberal och tycker cannabis skulle vara lagligt, punkt.

B) Frånsett A) så tycker jag ABSOLUT att det ska vara lagligt på recept. Det är inte direkt en oprövad substans i vår värld. Det finns inte höga hälsorisker. Exakt hur mycket det hjälper vet jag inte, men studier och erfarenheter pekar på att det kan hjälpa en hel del, och med tanke på den extremt låga till obefintliga risken så tycker jag att folk kunde få testa och uppleva för sig själva om det hjälper dem eller ej.

Och dessutom, med tanke på hur starka, farliga och extremt beroendeframkallande substanser vi använder i medicinering av värk idag så fattar jag inte hur nån kan vara en sån stor hycklare att säga att cannabis skulle vara en för "farlig drog" för att kunna användas mot smärta. Vi rullar ju ut opiater på löpande jävla band!

[krutgubben]
10/26/16, 8:43 PM
#4

Är det inget läkemedel på hela marknaden som kan få samma effekt som cannabis? Cannabis är ju också beroendeframkallande som tex citadon mf…..

Hornslandet
10/26/16, 8:53 PM
#5

#4 Har aldrig sett en trovärdig källa på att cannabis skulle vara beroendeframkallande som citadon eller dylikt. Ej heller har jag något anekdotiskt exempel från nån person jag känner eller har pratat med som fått beroendeproblem av cannabis. Sen är det klart, man KAN  bli beroende av vad som helst rent mentalt. Hur många är inte beroende av gambling, sex, whatever tex? Så på den nivån så kan man ju absolut vara beroende av även cannabis. Men kemiskt? Då undrar jag vad källorna är på det.

Det finns dock många idag som använder sig av CBD som upplever att de får ut många fördelar och hjälp av det. CBD är en delmängd av de aktiva ämnena i cannabis, men som inte har en psykoaktiv effekt. Dvs det gör dig inte hög/berusad. Det kan ju vara en väldigt bra sak, om det har den effekten som många verkar säga att det har, då det självklart inte alltid funkar att vara hög hela tiden i vardagen.

Undrar lite vad din grundfrågeställning betyder med. "Är det inget läkemedel som kan ha samma effekt?`Det finns ju många läkemedel som har smärtstillande effekt, men med massa kassa bieffekter. Det är ju just därför vi vill att man ska kunna använda sig av cannabis, om det har en bra effekt för värkproblem utan samma sjukt hemska bieffekter och beroendeframkallning som tex opiater har.

[krutgubben]
10/26/16, 10:50 PM
#6

Cannabis är en drog och har gett människor stora konsekvenser men det har ju alkohol också och en sak är säker, den värsta drogen som finns är just alkohol. Jag har testat hasch, amfetamin och cannabis och dom värsta konsekvenserna jag fått är av alkoholen, men visst, om cannabis hjälper mot smärta så varför inte. I USA vet jag folk får ta cannabis i medicinskt syfte.

Annons:
Hornslandet
10/27/16, 11:14 AM
#7

#6 Allt kan ge människor stora konsekvenser, det jag menade var just kemiskt beroende. Det vanligaste problemen här i vårt land som kommer av hasch/maja är just kopplingen till den kriminella världen, olagligheten. Inkörsporten till starkare substanser än tex kaffe och redbull är alkohol, inte marijuana. Men steget in i den mer olagliga världen (egentligen är steget alkohol där också, med hembränning och langning, men det är oftast inte kopplat till lika tung kriminalitet) är ofta hasch. Det beror dock inte på hur "farlig drog" hasch är, utan på hur hårt kriminellt klassad den substansen är. Det är iaf vad fakta tyder på, samt är min personliga åsikt.

Håller med om att alkohol antagligen är värst för samhället, när man faktoriserar in hur vida spridd användningen av den drogen är. Jag förstår att du har gått igenom en del (läste dina andra trådar), så du vet ju hur skadligt det kan vara, ännu mer än mig. 

Om man ser det rent objektivt så kan man ju tänka sig hur det känns att supa 2-3 dar i rad, jämfört med att röka på 2-3 dar i rad. Rent jäkla ärligt, tänk på hur det känns i kroppen, vilka men man får. Nu har jag inte rökt mycket då det aldrig har varit mitt intresse (dock som sagt är jag inte motsatt de som vill göra det), men jag vet iaf hur förstörd jag känner mig efter en riktigt jäkla alkoholkväll/natt. Aldrig hört nån som spyr, har svindel, ångest, diarré, mår totalt jävla skit på alla sätt och vis dagen/dagarna efter att de rökt på. Tja..nu blev det ju ett sidospår.

Men ja som sagt, tror de stora problemen som cannabis orsakar i Sverige idag är pga hur olagligt det är. Om det möjligtvis kan hjälpa folk med extrem smärta att leva ett värdigt liv så ser jag inte varför staten skall säga åt dem att de inte får använda cannabis i det syftet, när staten samtidigt erbjuder dem mycket tyngre och farligare droger (opiater) via lagliga "läkemedel". Det hela kokas ner till en enda sak, pengar. Och det är MYCKET pengar i smärtstillande läkemedel som gör dig beroende.

Farwuq
10/27/16, 12:19 PM
#8

Jag lider i det bokstavliga mening av en obotlig sjukdom som ger mig riktigt obehagliga smärtor. Som en konsekvens av detta så har jag bl.a. stora doser av Citodon och kodein föreskrivit.

För mig är det en självklarhet att man ska kunna få det man behöver på recept och att det ska fås med läkemedelsförmån. När jag senast talade med min neurolog om Sativex så sade hon att det inte var inom förmånen och att det skulle kosta mig tiotusentals kronor per år. Helt horribelt.
Citodon och kodein som kommer från opium, är det inga problem med; där får jag hämta ut max doser.
Om jag blir beroende spelar ingen roll eftersom jag är livslångt sjuk.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

setfree
10/28/16, 1:21 PM
#9

Om någon lider av stor smärta och det kan hjälpa så är jag för att det blir lagligt på recept.

Min sympati går ut till er med kronisk smärta. Hoppas det finns fungerande medel för er. Det finns så många negativa konsekvenser av vissa smärtstillande preparat i form av leverskador och kan man hitta alternativ så är det bra.

Halvdansken
1/11/17, 11:05 PM
#10

Jag fattar inte varför preparat gjorda på cannabis (CBD och THC) ska vara olagliga och så farliga, när man utvinner morfin och annat från vallmo? Vad är skillnaden? 

Det är många som köper det via nätet eller andra kontakter och använder det, och andelen ökar. I Danmark där jag bor ska man gå igång med forskning 2018, och redan nu finns det läkare som trotsar allt och skriver ut det till patienter. Så det kommer nog. Lagligt i många amerikanska stater och i Holland.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

KimE
1/12/17, 1:23 PM
#11

"Och dessutom, med tanke på hur starka, farliga och extremt beroendeframkallande substanser vi använder i medicinering av värk idag så fattar jag inte hur nån kan vara en sån stor hycklare att säga att cannabis skulle vara en för "farlig drog" för att kunna användas mot smärta. Vi rullar ju ut opiater på löpande jävla band!"

Det finns redan lagliga läkemedel baserade på cannabis i Sverige det finns ingen anledning att göra växten laglig. Men läkare är mycket restriktiva att skriva ut dem.

vallhund
1/15/17, 2:21 AM
#12

#11 se #8

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Farwuq
1/15/17, 3:16 AM
#13

#11 Det är uppenbart att vissa lever i en fantasivärld. Vissa vet inte vad som finns där ute i verkligheten.
🥵
Det finns ingen anledning i världen att hampan ska vara olaglig för de som behöver den; varför ska vi behöva kasta ut en förmögenhet för att bli av med hela eller delar av smärtan.
Jag sitter vaken, nu mitt i natten, d.f.a. mina piller verkar inte just i natt. Jag har öst i mig mina föreskrivna doser, likväl har jag ingen lindring, min lever är redan hårt pressad av dessa »lagliga« tabletter och kapslar.
Jag ska strax svida på mig och gå till mitt gym 3,5 km bort och se om jag med träning kan få kroppen att tänka på annat än plågor. Kanske kan jag sova en stund på förmiddagen i stället. MS är ett elände.
😭
Och så finns det folk som bara vill se mig må ännu sämre, vilken värld vi lever i.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Honestyisdead
2/12/17, 9:54 AM
Maria
2/12/17, 10:26 AM
#15

Fast det verkar inte vara ett generellt godkännande utan två smärtpatienter har fått godkänd behandling i tre månader verkar det som.

Fast det är kanske ett steg i rätt riktning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2/12/17, 10:27 AM
#16

#15 Det är ju på recept och det är det jag var för. Det visar ju att det nu har släppts på det och det i enstaka fall går att få.

Maria
2/12/17, 10:28 AM
#17

#16 Ja precis.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
2/12/17, 1:05 PM
#18

Det är bara början, låt oss få det statligt reglerad som spriten. måtte de ansvariga vakna.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Halvdansken
2/12/17, 2:59 PM
#19

Det är nästan en folkrörelse i Danmark angående medicinsk cannabis. TV-program, artiklar osv.  Fler o fler står fram och säger att de använder det. 
Jag tror att det blir lagligt om inte så lång tid.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Farwuq
2/12/17, 6:31 PM
#20

Mycket bra, jag kan hoppas att Danmark kan visa vägen.
🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Farwuq
3/16/17, 10:22 AM
#21

Nu testar jag CBD-olja, vi får se hur det går, jag började i går.
Jag sov ovanligt bra i natt, vi får se om det fortsätter.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
3/16/17, 10:25 AM
#22

Spännande att höra

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
3/16/17, 11:49 AM
#23

CBD-oljan finns att köpa inrikes här i Skåne.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
5/7/17, 10:39 AM
#24

När jag var senast hos läkaren så ställde jag en del frågor om - eventuellt - beroende; svaret blev kortfattat: »Ja, du är opiatberoende.«

Det hela lät inte kul. Läkaren sade också, att det vore ännu värre om jag varit beroende av syntetiska opiater och att jag inte på egen hand inte skulle göra några experiment och sluta/dra ner på mina opiat-medikamenter. All utfasning måste ske väldigt kontrollerat.
😕
Vilken värld, jag hade kanske klarat mig med hampa istället och som en direkt följd av detta, en fungerande mage utan kronisk förstoppning.

Jag skulle vilja sparka moralisterna i rumpan.
😡

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Aleya
5/7/17, 10:48 AM
#25

#24 det var ju inget kul alls att höra. Blir ledsen för din skull. Det hade ju kunnat sägas bättre av läkaren kan jag tycka. Men en sak jag läste på Aftonbladet är att en till får godkänt att använda cannabis. Minns inte för vad dock.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Halvdansken
5/7/17, 1:31 PM
#26

#24. Men kan du inte strunta i vad läkaren säger? Om du tar CBD är du knappast beroende, berätta inte allt, beroendet kan möjligen komma från THC, som du ju inte använder. Läkare är inte alltid uppdaterade på senaste forskningen. 

Gör det som du mår bra av.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Farwuq
5/7/17, 1:44 PM
#27

#25 Läkare sade det på ett helt professionellt sätt, jag bara förkortar och förenklar. Jag är fullt medveten om att h*n har rätt.
Jag har försökt minska dosen och ibland glömt den. Då dröjde inte länge förrän jag fick en »påminnelse«.
😕
#26 Jag har min dagliga ranson av bl.a. kodein och detta sedan över två år. Vissa dagar upp mot 150mg.
Jag kan inte bara skifta till CBD och strunta i mina andra »piller«. Läkaren var väl kunnig i CBD-frågan och h*n hade inte ett dyft att invända, varken mot CBD-olja eller mot 5-HTP - som jag också köper på »nätet«.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Aleya
5/7/17, 3:49 PM
#28

#27 ja det var ju för väl. Lät så bryskt men då förstår jag bättre att det var du som sa kontentan av samtalet. Men vill läkaren att du ska sluta med dina mediciner eller fattade jag det fel? Vad är förresten 5-HTP?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Farwuq
5/10/17, 3:59 AM
#29

Nä min läkare säger, fortsätt. Det är jag som inte gillar en massa opiater.
Man kan söka på nätet: http://www.5htp.se/

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Halvdansken
5/10/17, 1:20 PM
#30

#27. Ok, det åar kodeinet du är beroende av, jag missuppfattade.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Farwuq
5/10/17, 6:56 PM
#31

#30 Ja, det är det som avses här, men…
Jag tar andra mediciner som också är starkt beroendeframkallande.
😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Gronstedt
5/17/17, 12:24 PM
#32

En mig närstående kan inte använda "godkänd" opioidbaserad smärtlindring, som oxykontin, och liknande, eftersom hen får synnerligen komplexa hallucinationer och inte kan reda sig själv. Är det någon som vet om naturliga hampaderivat har samma verkan?

Farwuq
5/18/17, 4:20 AM
#33

Jag kan tyvärr inte svara. Möjligen så vet de mer inne på Flashback.

https://www.flashback.org/

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

vallhund
5/18/17, 9:51 AM
#34

Kanske kan prova CBD (?) olja? Tror dock inte den är laglig.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Aleya
5/18/17, 3:28 PM
#35

#34 fast tidigare i tråden så kom det ju fram att oljan är laglig. Eller om det var i någon annan tråd gällande oljan. Jag har då läst information på dom sidor som säljer oljan i sverige och än så är den då laglig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Farwuq
5/18/17, 3:45 PM
#36

#34 CBD-olja? Det har jag sedan länge.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Marr
5/18/17, 6:18 PM
#37

Här kan ni läsa mera om detta och är ju då hampa detta CBD utvinns ifrån…inte värre än att brödet innehåller näringsrika frön eller är dekorerade med ogiftig vallmo, sesam eller annat som är nyttigt.

https://cbdolja.com/ar-cbd-olja-lagligt/

Klickar ni på annonsen vid sidan så skyll inte på mig…vill bara tala om genom länken att detta CBD är inte Cannabis, om du köper det i sverige. Även om jag sen tycker att alla som har svåra sjukdomar ska erbjudas dessa cannabispreparat enligt subventionerade läkemedelskostnader som andra läkemedel anpassade efter person. Botar det inte så har det bevisligen kraftig effekt på svåra sjukdomar som då typ Ms. I synnerhet vid svåra kramper!

Jag förfäras över missunnsamheten över detta då de ifrågasättande människorna ivrigt hytter med fingret åt effektiv lindring utan biverkningar & accepterar giftet som läkemedelsbolagen erbjuder. Fruktansvärd dålig medkänsla tänker jag men det är nog mycket okunskap. 

Ingen verkar begripa att pengar tjänas på att vi är sjuka…jag kände en man som tyvärr lämnat jordelivet sen många år, som ifrågasatte läkemedelsbolagen. Skrev böcker om detta och han & anhöriga blev mordhotade. Det är en sjuk värld vi lever i…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Farwuq
5/18/17, 7:10 PM
#38

Det finns något man brukar kalla för "kunglig svensk avundsjuka". Man märker det lite här och var, så även i denna tråd.
Jag är redan beroende av de kemiska medicinerna som jag har på recept.
Men söker jag lite lindring från biverkningarna, så skriker "vän av ordning" högt; i sanning bisarrt.
🥵

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Terra Australis
5/22/17, 1:01 PM
#39

Jag har sett min första make - i princip dö i mina armar. Jag önskar att han hade kunnat få bättre lindring medan han fortfarande levde.

🌺😭💔

Terra Australis
Den okända sydkontinenten
Landet som man antog fanns långt där nere

Halvdansken
5/22/17, 10:27 PM
#40

#38. Varför skulle nån vara avundsjuk på folk som lider av smärta, och är tvungen att söka lindring bland olagliga medel, och bli småkriminell på kuppen?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Farwuq
5/25/17, 6:31 PM
#41

#40 De vill nog sätta dit folk riktigt ordentligt.
Medicinsk cannabis har diskuterats i trådar här på iFokus och vissa »ljushuvuden« har skrikit nej rakt ut med den enda motiveringen att det är »knark« och att det finns patenterade mediciner som är lika bra; vilket är en lögn.
Jag äcklas av ert patetiska tjafs om »knarkplantor«.

Det talas t.ex. om det vidriga »opiumpreparatet« Citodon som jag knaprar på daglig basis sedan år tillbaka och som jag är helt beroende av och som konsekvens har kronisk förstoppning.

Skulle jag våga glömma att ta de lagliga Citodon-tabletterna så slår både den vidriga MS-sjuka och abstinensen av opiater till samtidigt; sedan tar det ett dygn innan jag kan återställa balansen i kroppen.

De avundsjuka okunniga *d**t*rn* anser att cannabis är ett förfärligt berusningsmedel som ska hållas hårt inom lagens ramar och ingen ska få den avkoppling/njutning/befrielse från smärta, det skulle kunna tänkas innebära och dessutom med skattemedel.

Ni ska veta att inte ens maxdoser av Citodon och Lyrica kan hålla värken stången.
Med tillägget av hård fysisk träning så bli livet uthärdligt någon enstaka timme efteråt, men inte mer.

Ska ja tillägga att jag dessutom tar lagliga centralstimulerande piller utskrivna av överläkaren?  Varför ylar ni ljushuvuden inte om detta?

All förbanna laglig knark-medicin får jag ta kopiösa doser, men inte hampa.

Jag vill ha licens att odla de plantor jag behöver för att kunna leva ett uthärdligt liv, men detta avundas jag av de som har nada i kunskap.

Jag avstår gärna mina krav om ni nejsägare tar över min sjukdom.

#39 🤗

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Maria
5/28/17, 8:36 AM
#42

Jag äter ju periodvis maxdosen Citodon (8 per dygn) och upplever att det hjälper skapligt men sedan har jag inga problem att vara utan några veckor om jag mår lite bättre

Jag har även haft Targiniq nu det sista som är morfin kan man säga men inte heller där har jag reagerat när jag slutat. Även Lyrica har jag stått på.

Hur mår du när du försöker sluta/trappa ner? Vilka utsättningssymtom får du?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
5/28/17, 8:49 AM
#43

Jag är tyvärr dömd till döddagar.
Jag känner mig förfärlig på alla sätt och vis om jag missa medicineringen: smärtor, kramper, svettningar, darrningar, listan kan bli lång.
Jag har Citodon i min dagliga »diet« sedan länge - jag tror våren 15; lika länge har jag tagit »rena« kodeintabletter. Lyrica på maxdos sedan 12 eller 13, dvs i fem år eller så.

Men inbilla er inte att jag känner mig bra av medicinering, bara lite mindre vidrig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
5/28/17, 8:51 AM
#44

#43 Aj då.

Äter du mer än 8 per dygn? Kollar man dina levervärden regelbundet?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
5/28/17, 9:12 AM
#45

Nä, jag tar inte mer än sex stycken, sen »toppar« jag - som sagt - med rena kodeintabletter på 25mg.
Leven kollade de för 1 ½ år sedan, den var utmärkt, jag dricker inte ens sprit så den har haft det rätt bra trots allt.
Men det blir tre gram paracetamol och nära 300mg kodein/dag när jag mår sämst.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
5/28/17, 9:33 AM
#46

Vad skönt att levern verkar tåla det hela.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
5/28/17, 9:40 AM
#47

Ja, men jag är ju mer än en lever.
😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
5/28/17, 9:59 AM
#48

Jo det är så klart men man får kanske vara glad för det lilla😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Farwuq
5/28/17, 10:10 AM
#49

Det stämmer, man måste hålla en positiv attityd i eländet annars blir det bara värre.
Min läkare har fört Cipramil på tal några gånger, jag har förklarat min ståndpunkt och den är - mycket kort sammanfattat - »nej tack«.

Jag vill inte ta dessa »piller« på daglig basis, jag har flera avskräckande exempel bland folk jag känt/känner. Den som hade mest vett i skallen han fasade ut dem igen därför han blev helt förändrad i personligheten. Även andra jag har känt blev hel som förbytta och gamla oförrätter och tillkortakommande från unga år bubblade upp och visade sig som aggressivitet och självförhärligande.
Helt makalöst man tappade nästan hakan.
😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
5/28/17, 10:21 AM
#50

Jag äter Saroten också. Det är en antidepressiv medicin som visat sig hjälpa mot neuropatisk smärta också och jag tycker den funkar ganska bra. Har inte märkt av några biverkningar mer än att jag blir torr i munnen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
5/28/17, 10:52 AM
#51

Bara det avskräcker, jag har redan grava problem med tänderna.
Du märker inte så mycket av personlighetsförändringarna själv, det är de du lever med som ser dem och förfäras.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
5/28/17, 11:05 AM
#52

Aj då. Det låter inte trevligt med tänderna.

Det här med personlighetsförändringar så har jag varit noga med att be mina anhöriga säga ifrån minsta lilla förändring och jag litar på dem.

Jag känner flera som äter Citalopram och jag har inte märkt några förändringar varken före eller efter.

Du har nog haft otur.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
5/28/17, 11:24 AM
#53

Ja kan hända, eller snarast så är det de som har otur.
😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Aleya
5/28/17, 11:59 AM
#54

#50 usch saroten var hemskt att äta mot nervsmärta. Jag vet inte om någon märkte det mer än jag men jag kunde komma på mig själv att st och planera för självmord fast jag inte var deprimerad, ampitryiptiln (eller hur det stavas) också. Väldigt obehagligt. Och den torrhet man upplever. Ne usch jag vägrar ta sådana tabletter. Bra att det funkar för dig men ne jag får för vidriga biverkningar av dom.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Terra Australis
7/21/18, 5:57 PM
#55

Fy…

Terra Australis
Den okända sydkontinenten
Landet som man antog fanns långt där nere

Annons:
Maria
7/21/18, 6:23 PM
#56

Numera äter jag Gabapentin bland annat då Saroten inte hjälpte nämnvärt i längden.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
7/23/18, 7:32 PM
#57

Gabapentin gjorde ingen nytta för mig.
Lyrica, Baklofen, Kodein och Citodon är bara halvvägs ens om det.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
7/23/18, 7:37 PM
#58

Jag hittar heller inget som hjälper mot smärtan så bra. Tror jag testat det mesta och nu är det nog dags att försöka något annat igen. Det verkar som om vissa preparat hjälper en kort tid sedan är det som vanligt igen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
7/23/18, 7:40 PM
#59

Jo, man vänjer sig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

vallhund
7/26/18, 6:52 PM
#60

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Farwuq
7/27/18, 8:31 AM
#61

👍
Mycket glädjande, vakna Sverige!

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: