Annons:
Etikettalkoholberoende
Läst 2059 ggr
serenas
2017-03-02 04:42

Uppdatering

Hej alla Jag har inte varit här inne på ett tag. För 5 veckor sedan blev det akut. Min pojkvän kunde inte behålla varken mat eller vätska. Fick släpa honom ner till doktorn då han knappt kunde gå. Blev iltransport med sjuktransport till ett sjukhus efter ett kort besök hemma för att packa kläder. Om han inte hade kommit in så hade han supit ihjäl sig. Han var kvar där i en vecka. För mig blev det rena kaoset eftersom jag blev nekad sjuktaxi hem. Fast läkaren på vårdcentralen hade lovat att jag skulle få det hem. Men till slut kom jag hem hem om en kompis . Nu har han varit nyker sen dess. Och vi är kompisar. Hans nyktra jag klarar inte av närhet. Jag har sagt att vi får ge tiden an vad som händer och vad som inte händer. Jag orkar inte tänka på framtiden just nu och vill bara ta en dag itaget. Jag hoppas att vi ska hitta tillbaka till varandra. Det här är i alla fall bättre än förut. Om man ska se possitivt på det hela

Annons:
Gronstedt
2017-03-02 06:30
#1

Tack för uppdateringen! På sätt och vis är det ju en bra sak att han har kommit till en skiljeväg i missbruket, även om det är hemskt att han var så illa däran. En dag i tagen är väl det enda du kan göra nu. Glöm inte att ta hand om dig själv bara!

serenas
2017-03-17 05:31
#2

Jag forsätter i denna tråd. Jag tror attchan har börjat igen. Pratade i telefon med honom igår kväll. Han blev arg för att jag hade lagt mig .klockan var över 23. Jag missade hans telefon samtal men ringde upp direkt. Han var helt konstig och jag frågade om han hade druckit och sedan började det hagla in en massa kränkade sms. Min enda tanke var ' är det dags igen …. Nu känner jag mig ledssen eftersom jag frågade om han hade druckit . det känns som att jag har anklagat honom. Han

serenas
2017-03-17 05:41
#3

Han beter sig så här när han har druckit och inte annars. Jag frågade om han ville att jag skulle komma över och då skrek han fan inte. I förrgår hade han planer för vad han vill göra i framtiden. Jag vet att han inte trivs på jobbet. Det gjorde inte jag heller när jag jobbade där. I grund och botten tror jag att hans drickande handlar om att styra den sociala fobin som han lider av.

[krutgubben]
2017-03-17 11:23
#4

Hej, när jag läser det du skriver så väcks det några tankar i mitt huvud som: "hon är ju medberoende och beviset på det är att hon blir ledsen för att hon gjorde honom arg på en helt relevant fråga på om han hade druckit" Att han blev arg är för att han intar försvarsposition så att han kan skydda sitt missbruk och du ska absolut inte vara ledsen för det. Som missbrukare har man alltid "garden" uppe ända tills den dagen missbrukaren erkänner för sig själv och andra att missbruket har tagit över ens liv. När missbrukaren har kommit så långt som att erkänna det då finns förutsättningarna för ett tillfrisknande, styrkekram till dig!

serenas
2017-06-19 02:04
#5

Jag är medberoende och nu har han varit nykter i 6 veckor och då duger jag inte längre. Som det verkar på honom igår så vill han dumpa mig på grund av att jag är svart sjuk. Vilket jag inte är. Han hävdar att jag har trakaserat en tjej kompis till honom på messenger . vilket jag aldrig skulle göra. Hon påstår det och då tror han mer på henne än sin flickvän . Alltså ärligt luften har gått ur mig. Jag vill inte ha det så här längre.

Gronstedt
2017-06-19 08:52
#6

#5: Att bli nykter är inte lätt och det kan locka fram de sämsta sidorna av en personlighet. En motvilligt nykter alkoholist kan vara ungefär lika balanserad och omtänksam som en rabiessmittad iller. Man hugger åt alla håll utan sans och balans för att man inte kan hantera all ilska och ovilja man har inom sig. Man vill att allt ska vara någon annans fel och det kan ge en känsla av styrka och trygghet att skada andra, för då har man i alla fall makt och kontroll över något. Snälla, stöttande, medgörliga typer är särskilt lätt att bevisa sin makt över, för att staga upp sitt eget ynkliga inre.

Kom ihåg att det inte kan dyka upp sidor som inte funnits innan! Vi är alla komplexa och har både trevliga, mindre trevliga och direkt svinaktiga sidor. Det som kan skilja oss åt är vilka sidor vi visar under olika omständigheter. Tro inte att alkoholen eller abstinensen gör att han "blir en annan" - han är han hela tiden.

Varför ta denna skit? Ju mer du tar desto mer kommer han att ge dig. Stå upp för dig själv, visa att han är välkommen i ditt liv när han visar respekt, inte annars.

Annons:
Vixxen
2017-06-20 00:28
#7

#TS Håller med Gronstedt fullständigt i de tre sista raderna ! ☀️

Varför ta denna skit? Ju mer du tar emot desto mer kommer han att ge dig. Stå upp för dig själv, visa att han är välkommen i ditt liv när han visar respekt, inte annars. 

Kämpa för dig själv och ditt liv!

serenas
2017-06-21 01:15
#8

Det är nu slut mellan oss. Och det kommer att bli skönt när jag har fått landa.

Upp till toppen
Annons: