Annons:
Etikettvi-som-är-anhöriga
Läst 1289 ggr
serenas
4/21/17, 7:21 PM

Vad ska man tänka på när man har ett förhållande med en alkolist.

Tänkte höra vad man ska tänka på när man är ihop med en som har alkohol missbruk.

Annons:
[Jbgs]
4/21/17, 7:35 PM
#1

Hur allvarligt är det ? Dricker varje dag ?

serenas
4/22/17, 6:30 AM
#2

Det har blivit stark öl nästan varje dag den senaste tiden tyvärr.

Biami1.
4/22/17, 12:16 PM
#3

Först och främst ska du ta vara på dig själv! Låt inte missbrukaren styra vilka val du gör. Ta inte på dig något ansvar för missbrukaren, det är hans/hennes eget. Ta gärna kontakt med någon självshjälpsgrupp för anhöriga till missbrukare. Var rädd om dig!

[Jbgs]
4/22/17, 9:44 PM
#4

Ja nr 1 är du ! Tänk på ditt eget bästa först å främst !

vallhund
4/24/17, 3:44 PM
#5

Googla medberoende o läs på om Alanon.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

serenas
5/5/17, 12:51 PM
#6

Jag försöker tänka på mig själv först. Jag börjar jobba på måndag inför ett sommar vikariat. Det som känns jobbigt just nu är inte att han dricker utan att alla ska ringa mig och tala om "jag såg honom komma ut från systembolaget med liten kasse". Jag vet att han går på bolaget…. Det blir ett stress moment för mig att få sådana upplysningar hela tiden. Dom tror säkert att dom gör mig en tjänst men det gör dom inte. Pratade med en på kommunen idag . det är för dyrt att skicka iväg honom på behandlingshem….. I alla fall just nu. Eftersom det inte var så länge sedan som han var på avgiftning. Så nu känns det som man nått botten. Får inget gensvar ifrån någon. Det possitiva är hans arbetsgivare har gjort en oros anmälan på honom.

Annons:
Upp till toppen
Annons: