Annons:
Etikettövrigt
Läst 1277 ggr
ItsAlvaa
5/8/17, 8:23 PM

självskadebeteende

jag suddar på min hand. Jag vet inte varför men det lämnar fula märken och ärr och folk och min familj är oroliga. Jag vill alltid göra nya och på min vänstra hand har har 11 ärr som är bara någon månader gamla och på min högra hand har jag 7 sår som är ganska nya. Jag vet inte varför jag vill ha mer. Jag tycker inte det är fint. Jag är bland annat diagnostiserad med tvångstankar och jag tror det har något att göra med det. Jag vet inte vad jag ska göra om det och jag KAN INTE prata med folk jag inte känner. Jag kan inte. Jag är 13 år. Vad ska jag göra istället för att göra nya sår?

Annons:
Magrat
5/8/17, 8:30 PM
#1

Har du kontakt med BUP? Om inte så ska du vända dig dit för att få någon att prata med. Terapi är jätteviktigt, nu vet inte jag vilken terapi som är lämpligast för tvångstankar, men självskadebeteende är ju generellt DBT. Men det finns ju annat också. Det viktiga är att du och dina föräldrar tar kontakt med psykiatrin, om ni inte redan gjort det.
Har ni kontakt, ligg på om att det är viktigt. Att utveckla ett enormt självskadebeteende är något av det värsta man kan drabbas av. Tro mig.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Denna kommentar har tagits bort.
Magrat
5/8/17, 8:59 PM
#3

Tänk på att alltid lägga en triggervarning  innan du lägger upp en bild på självskador. Självskadebeteende är otroligt smittsamt och triggande, därav lägg alltid in en varning först!

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

ItsAlvaa
5/8/17, 9:44 PM
#4

Förlåt, jag ska tänka på det till nästa gång.

Lia
5/8/17, 9:59 PM
#5

Dermatillomani är en form av ICD, väldigt nära besläktat med tvångssyndrom (OCD) där man inte kan låta bli att pilla och skada huden på något vis. Det låter som det kan vara det du har. Är du stressad över något? Oftast blir det värre då. Kan du kanske annars vara deprimerad? Det är otroligt viktigt att du söker hjälp för detta! I värsta fall kan du få infektioner. Jag har själv en typ av ICD, så jag känner igen tvånget. Nu är det inte säkert att det är det du lider av så det är bra att få vet uppkollat. Var blev du diagnostiserad med tvångstankar?

ItsAlvaa
5/8/17, 11:58 PM
#6

Jag är ofta stressad och känner att jag aldrig hinner med saker och att jag inte är lika bra som andra i min ålder. Jag minns inte säkert var jag blev diagnostiserad men det var fysiskt i ett sjukhus där jag fick svara på massa frågor och skriva om saker jag tyckte beskrev mig.

Annons:
Lia
5/9/17, 1:56 AM
#7

#6 Då tycker jag absolut att du ska söka hjälp! Det du kan göra själv tills dess är att försöka stressa av lite, se till att få egentid med kanske en bok och en kopp te och att ha händerna sysselsatta med en stressboll eller virkning eller annat om du börjar känna dig stressad eller när känslorna dyker upp. Eller gör något du tycker är roligt för att avleda tankarna lite, som att rita. Hoppas något tips var användbart!

vallhund
5/10/17, 1:33 PM
#8

Bild borttagen av adm.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: