Annons:
Etikettom-sajten
Läst 2209 ggr
vallhund
2017-09-30 22:23

Angående sajten Beroende iFokus.

Det är inte OK med glorifiering av droganvändning, det är heller inte OK med skräckpropaganda.

Alla har rätt att dela med sig av sina erfarenheter. Påstår man saker skall dessa påståenden vara underbyggda med vetenskapliga källor.

Vi rör oss ofta i tassemarkerna mellan vad som är lagligt/moraliskt/oacceptabelt.

Sajten stödjer inte olaglig användning av droger, däremot stödjer vi forskning som underlättar för människor med kronisk smärta.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
vallhund
2017-09-30 22:35
#1

18 lästa o 2 anmälningar, vad är det för fel på folk?

Jag råkar vara värd här så ni lär inte kunna rösta bort mitt inlägg.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

vallhund
2017-09-30 22:41
#2

Ni som anmält mitt inlägg är välkomna att förklara på vilket sätt mitt inlägg bryter mot iFokus regelverk.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maikailoa
2017-09-30 23:44
#3

Dom kanske inte tycker om det du skriver helt enkelt. Bruk och missbruk av den anonyma anmälningsfunktionen, som för övrigt helt klart borde avskaffas.

Aleya
2017-09-30 23:56
#4

Klokt skrivet vallhund. Det finns ju folk som är beroende p g a att man MÅSTE för att kunna ha ett drägligt liv. Så bra att du gör klart med syftet av sajten.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

shiba123
2017-10-01 15:54
#5

Självklart förstår jag att det är mig du syftade på. Men  mina inlägg är varken lögner, eller skräckpropaganda. Jag har arbetat som sjuksköterska på Beroendemottagningen i många år, dessutom så drabbades jag  själv (ironiskt nog) av svår abstinens. "Det händer inte mig, det här klarar jag". Icke! 

Vallhund, du vill ha med vetenskapliga bevis, och det finns hur mycket som helst:
Prof. Astons manual
Oberoende, Uppsala
Sjukvårdens sidor om beroende
Erfarenhetssidan
Benzobuddies  (vissa inlägg har blivit lästa av över 130.000 personer)
Familjeliv har också en sida där de diskuterar beroende, och inte har det klassats som "skräckpropaganda". 

När man ber en läkare om hjälp för sin oro ångest så litar man förstås på denne.  Genom ett recept på lugnande så känner sig patienten lugn och tacksam, och det känns så befriande att äntligen få bli av med sin ångest. 
Tiden går, man är orolig för att bli beroende, man får svaret "det är så låg dos, det är en droppe i havet".
Sedan börjar man må dåligt, får svår ångest och sömnproblem. När man sedan läser i FASS vad man har fått utskrivet,  och som skapar ett beroende redan efter 6-8 veckor, så blir man både arg och helt förtvivlad. När man sedan inte mår så bra så är det bara att konstatera att det här fick man ingen information om. Man får en känsla att man fick ett recept för att allt skulle vara enkelt, och lösa sig på ett bra sätt.  Tyvärr så är det så för de flesta, tiden drar iväg, och så sitter man fast i ett beroende. Man har barn och familj, och det är mycket svårt att klara det vardagliga. 

Allt detta är sanning, och det är hur många som helst som hamnar i denna situation. Varför ska man inte kunna få berätta sin historia om vad som har hänt, min tanke var att jag vill absolut inte att andra ska drabbas av samma sak. Det önskar jag inte ens min värsta fiende. 

Jag har fått många jättetrevliga PM, och håller kontakt med dem som behöver få information, och det viktigaste av allt: få stöd och bli peppad. Visst kan sanningen vara svår och tung, men det är verkligheten när det gäller benso. 
Flera har bett mig om mer information, men självklart så respekterar jag dina åsikter, även om det är lite märkligt att pengens baksida inte får komma fram på ett forum som handlar om just beroende????

Jag säger som judge Judy, hörsägen ska man inte bry sig om.  Men jag har av andra läst att de som sätter sig emot information om benso är de som själva har det utskrivet. Men jag tror inte att du gör detta av personliga skäl, för så fungerar ju inte ett forum.  Men den som själv tar benso vill inte höra talas om biverkningar, utsättningssymtom eller abstinens. För sanningen kan kännas alltför tuff, jag var själv likadan. 
Det kommer inte att bli några inlägg om benso, utan vi är ett gäng som håller kontakt via PM. 

Tack för ordet!🙂  (jag har INTE anmält).

vallhund
2017-10-01 16:43
#6

#5 Inlägget handlar inte om dig, men som vanligt brer du ut dig för att sätta fokus på dig själv o ditt fd (?) missbruk.

Med vänlig hälsning
Vallis, som arbetat som ssk o kurator i trettio år dels med missbrukare, dels med människor med dubbeldiagnoser.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
vallhund
2017-10-01 17:04
#7

Btw shiba123 du kan starta en egen sajt, ev dold för er.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

shiba123
2017-10-02 10:45
#8

"Som vanligt brer du ut dig"? 😃 Den var bra!  Att bara komma med en massa torr fakta är inte bra, om man istället berättar om verkligheten så förstår man bättre.
Nu ska jag fortsätta att "bre ut mig"😃 Vi har redan en dold sajt, och vi har jättetrevligt. Stämningen är fin, och alla är vänliga, så vi trivs!

Farwuq
2017-10-02 11:02
#9

Jag är beroende av lite allt möjligt, t.ex. Citodon, kodein, Lyrica och Zolipidem. Bara för att ta några exempel, det finns fler,

Men så är jag  så pass sjuk att FK tvingade mig till 25% sjukersättning trots att jag gjorde lama protester emot, de ville nog ge mer än 25% men mitt gnäll fick dem att hålla sig till 25%.

Jag har MS och troligen någon form av narkolepsi (eller svårartad fatigue ).

Så… Jag måste hålla huvudet upp och fötterna ner här i livet, så mitt beroende är en bisak mot vad jag får genomgå till vardags.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Denna kommentar har tagits bort.
Marr
2017-10-17 09:47
#11

Av mig fick du bra inlägg Vallhund, vad gäller detta!👍

Vad som är bra för en är inte samma för en annan. Man har rätt till vård enligt ett holistiskt synsätt & de "preparat" som finnes & som ger lindring vid svår sjukdom ska användas. Vi är alla lika men har olika själar, ande & kropp.

Finnes det dessutom möjlighet att få lindring utan de fruktansvärda biverkningar som följer så kan jag inte i mitt liv förstå…var problemet ligger att medicinsk cannabis ej ska få användas t.ex? 

Tänk om jag kunnat hitta något, som kunnat gett t.ex. min mor lindring då inget hjälpt för den svåra kroniska värk hon haft  sedan 40 år. Hemskt dyrt som det är nu. Vad är lagligt & inte? Det borde subventioneras som övriga läkemedel. Ja nu bredde jag ut mig & gick dessutom OT heheheh. Tack för ordet…

Ja jag är för diskussioner med vidare utvecklingar inom forskningen, för de som lider av kronisk & svår smärta. Tack Vallhund!🙂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Farwuq
2017-10-17 12:29
#12

Medicinsk cannabis är på tapeten på många ställ just nu, inte minst i USA.
EU följer nog efter om något år.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: