Psykiskt

Medicin

2017-10-07 09:33 #0 av: Legolas75

Hej en liten fråga, det är så att jag har börjat äta citalopram 20mg halv tablett i 2 dagar alltså bara i början nu med den. Det kan väl inte vara farligt att avbryta den helt nu om man känner för det?

Anmäl
2017-10-07 09:35 #1 av: Annielle

Nej det är inte farligt efter en så kort tid, men vad är anledningen till att du avbryter?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anmäl
2017-10-07 10:56 #2 av: vallhund

Lämpligtvis tar du upp det med förskrivande läkare.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 
Anmäl
2017-10-07 10:58 #3 av: Sjuttan

Eftersom de förskrivits till dig, behöver du väl ta dem?!

Anmäl
2017-10-07 12:48 #4 av: Legolas75

Nä ingen anledning mer än att jag kanske kan bota min ångest själv...med tanke på att jag aldrig tidigare ätit medicin, knappt alvedon. Men jag kör på så får jag se vart det bär...

Anmäl
2017-10-07 14:38 #5 av: Annielle

Menar du att du inte har försökt något annat innan du fick medicinen utskriven? Om du inte har det så ser jag definitivt inget hinder att testa diverse metoder och avvakta medicinen. Förutom egenvård som att t.e.x skippa koffein, alkohol och skära ner /skippa socker käka ren och bra mat med mycket grönsaker på regelbundna tider, se till att sova så bra som möjligt, så är ju mindfulness och andra meditationsformer och yoga bra grejer.

Förutom sådant man gör själv så är ju en bra samtalskontakt eller terapeut något som kan hjälpa om du inte redan har någon sådan....

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anmäl
2017-10-07 15:13 #6 av: Legolas75

Jo jag vet...har provat allt men är inte kapabel till det just nu. Och egentligen så är det ju det bästa att heela sig själv, men nu har jag börjat igång med detta och ska kontakta en samtalsterapeut också under tiden.

Anmäl
2017-10-07 16:39 #7 av: Sjuttan

En läkare måste väl ha skrivit ut medicinen åt dig?

Anmäl
2017-10-07 17:54 #8 av: Legolas75

Jo visst har han det...han sa att ät detta så kommer du sakta men säkert må bättre.

Anmäl
2017-10-07 18:20 #9 av: vallhund

Hos en del kan det bli så att man mår sämre i ca 4 veckor innan det vänder.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 
Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.