Annons:
Etikettpsykiskt
Läst 1428 ggr
Legolas75
2017-10-07 09:33

Medicin

Hej en liten fråga, det är så att jag har börjat äta citalopram 20mg halv tablett i 2 dagar alltså bara i början nu med den. Det kan väl inte vara farligt att avbryta den helt nu om man känner för det?

Annons:
Annielle
2017-10-07 09:35
#1

Nej det är inte farligt efter en så kort tid, men vad är anledningen till att du avbryter?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

vallhund
2017-10-07 10:56
#2

Lämpligtvis tar du upp det med förskrivande läkare.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Sjuttan
2017-10-07 10:58
#3

Eftersom de förskrivits till dig, behöver du väl ta dem?!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Legolas75
2017-10-07 12:48
#4

Nä ingen anledning mer än att jag kanske kan bota min ångest själv…med tanke på att jag aldrig tidigare ätit medicin, knappt alvedon. Men jag kör på så får jag se vart det bär…

Annielle
2017-10-07 14:38
#5

Menar du att du inte har försökt något annat innan du fick medicinen utskriven? Om du inte har det så ser jag definitivt inget hinder att testa diverse metoder och avvakta medicinen. Förutom egenvård som att t.e.x skippa koffein, alkohol och skära ner /skippa socker käka ren och bra mat med mycket grönsaker på regelbundna tider, se till att sova så bra som möjligt, så är ju mindfulness och andra meditationsformer och yoga bra grejer.

Förutom sådant man gör själv så är ju en bra samtalskontakt eller terapeut något som kan hjälpa om du inte redan har någon sådan….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Legolas75
2017-10-07 15:13
#6

Jo jag vet…har provat allt men är inte kapabel till det just nu. Och egentligen så är det ju det bästa att heela sig själv, men nu har jag börjat igång med detta och ska kontakta en samtalsterapeut också under tiden.

Annons:
Sjuttan
2017-10-07 16:39
#7

En läkare måste väl ha skrivit ut medicinen åt dig?

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Legolas75
2017-10-07 17:54
#8

Jo visst har han det…han sa att ät detta så kommer du sakta men säkert må bättre.

vallhund
2017-10-07 18:20
#9

Hos en del kan det bli så att man mår sämre i ca 4 veckor innan det vänder.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Sjuttan
2017-10-07 19:32
#10

Om du fått en läkarordination på antidepressiv medicin, så ska du väl ta den. Jag har själv haft antidepressiv medicin i många år för att slippa falla ner i depression. Om man får en sådan medicin på läkarordination så tar man den minst i sex veckor. Har man inte blivit bättre då, så tar man kontakt med doktorn och får prova en annan sort. Det är individuellt hur vi människor svarar på olika mediciner. En sort som funkar bra på någon, kanske inte hjälper ett skvatt på någon annan. Det är läkaren som som har kunskap att ordinera medicin eller att avbryta behandlingen. Det är inget som vi ska trassla med själva. Unna dig själv att ta möjligheten att må bra. Lycka till!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Upp till toppen
Annons: