Annons:
Etikettlagar-politik-o-samhällsdebatt
Läst 1900 ggr
Swede96
2017-11-14 22:33

Låt mig va ifred

Jag är uppriktigt sagt skittrött på detta. Senast gången jag hamnade i fyllecell var mars 2016. Det var 19 månader sedan! Trots det får jag ändå inte tillbaka mitt körkort efter att jag har betalat avgiften utan jag måste gå på möte hos socialen!?Helt seriöst. Jag behöver körkortet NU. Vad ska jag dit och göra. 

Har någon fått göra nått liknande?

Annons:
vallhund
2017-11-14 22:44
#1

Bevisa att du kan hålla dig nykter förmodar jag?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Swede96
2017-11-14 22:46
#2

Jo men varför ska jag behöva bevisa mig nykter för att få köra bil när jag inte ens hamnat i arresten på snart två år? För övrigt rätt svårt att bevisa.

vallhund
2017-11-15 12:52
#3

Inte speciellt svårt att bevisa med hjälp av blodprover.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Gronstedt
2017-11-15 13:28
#4

TS, måste du inte avlägga nytt körprov om spärrtiden är längre än 1 år? I vilket fall förklaras varför du kallats till Socialen på http://xn--indraget-krkort-itb.se/ 

"Transportstyrelsen kan behöva ett utlåtande från en socialsekreterare hur du är i nykterhetshänseende och allmän skötsamhet. Om Transportstyrelsen kräver detta så kommer de att meddela det till dig och då kan det ligga i ditt intresse att ha någon mer som referensperson som gör ett utlåtande om din skötsamhet. Referenspersonen ska helst inte vara en släkting. En chef kan fungera bra t ex. Detta höjer chanserna ordentligt att få tillbaka körkortet."

Upp till toppen
Annons: