Annons:
Etikettberoende
Läst 1348 ggr
[Jarl]
3/11/18, 7:52 PM

Tips på rökfri och snusfri?

Tips på rökfri och snusfri?

Vad kan man ersätta beroendet med något som funkar?

Annons:
Lillyrod
3/11/18, 8:00 PM
#1

E-cigaretter. På en vecka slutade jag med vanliga cigaretter och på 6 månader var jag nikotinfri.

[Jarl]
3/11/18, 9:18 PM
#2

Oj har har också provat med el-cigg ska ge det en chans till. Bara känndes att man var beroende av "vejpandet" Efter ett tag så strulade dom också:/

vallhund
3/12/18, 3:02 PM
#3

Det finns även sugtabletter, tuggummi o spray att köpa på apoteket för att kunna trappa ned.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Lillyrod
3/12/18, 4:15 PM
#4

Om det är besvärligt att sluta är det lättare,tyckte jag som rökt i väldigt många år, när man får fortsätta med själva grejen. Alltså dra in och blåsa ut rök. Man kan lura sig själv och receptorerna 😃 Vejpar fortfarande men har varit fri från cigg i snart 2 år och nikotin i drygt 1 år.

[Jarl]
3/13/18, 6:18 PM
#5

#3 Dom är ganska kostsamma och hjälper inte så mycket. Går på champix men konstar också mycket. Fast tar bort röksuget

[Jarl]
3/21/18, 1:57 AM
#6

Rekommenderar värkligen läkemedlet champix som tar bort röksuget. Om någon ska sluta röka.

Annons:
vallhund
3/21/18, 5:58 AM
#7

"Efter marknadsintroduktion har förändrat beteende eller tankesätt, ångest, psykos, humörförändringar, aggressivt beteende, depression, självmordstankar, självmordsbeteende och självmordsförsök rapporterats hos patienter som försöker sluta röka med CHAMPIX."

http://fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=20060105000057

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Lillyrod
3/21/18, 7:49 PM
#8

#7 Men usch! Det ville min husläkare skriva ut till mej men jag tackade nej.

[Jarl]
3/22/18, 2:50 AM
#9

Och min läkare tittade över mina andra mediciner och sa ja du kan ta den:)

Men den funkar mot röksuget!

Farwuq
3/27/18, 6:26 AM
#10

Det är bra att det finns något hjälper.
Man får alltid överväga riskerna om huruvida tobaken eller Champix, är det som riskerar hälsan, värst.
Det hela ligger nog på individnivå.

http://fass.se/LIF/product?nplId=20060105000064

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[HundochKatt]
3/27/18, 12:40 PM
#11

Jag har testat Champix 2 gånger förut och det fungerar riktigt bra. Men tyvärr har jag åkt dit igen på rökningen när jag inte kunnat stå emot frestelsen.

Har just börjat på en ny kur med Champix, då jag fick dubbelt upp den här gången dvs. en längre tid att vänja mig av med skiten och inte falla för frestelser. Så förhoppningsvis fimpar jag för gott den 1:a april. 👍

[HundochKatt]
3/27/18, 12:52 PM
#12

Kan tillägga att jag provat både tuggummi och e-cig.

Med tuggummi så rökte inte jag på 10 år men tuggade tuggummi som bara den. Jag blev ju inte av med nikotinberoendet. Och det var lika svårt att trappa ner tuggummit som det var att försöka trappa ner rökningen. Ja, mer hälsosamt var det dock att tugga dessa nikotintuggummin. 

E-cig har jag provat, köpt flera stycken men de har bara krånglat vilket är frustrerande.

Det som fungerat bäst är Champix som tar bort röksuget samt att det tar även bort nikotinberoendet över tid. 

Sedan är det ju en annan sak att jag inte varit riktigt ståndaktig vid frestelser och åkt dit igen. Men man lär sig väl av sina misstag, förhoppningsvis.

Upp till toppen
Annons: