Annons:
Etikettstöd
Läst 1010 ggr
Simias
12/27/18, 12:43 AM

Tramadol & Psyksik ohälsa

Hej! Jag har mått dåligt sedan jag var väldigt liten med väldigt stor ångest problematik. Inget har någonsin hjälpt mig och problemen Blev större i vuxen ålder. Har med största sannolikhet ADHD (Står i kö till utredning nu) och varit med om en del trauman, var ex i ett destruktivt förhållande där jag Blev misshandlad psykiskt och fysiskt. Efter det förhållandet som jag tog mig ur för 3 år sedan snart så hittade jag Tramadol. Jag började då äntligen må riktigt bra och livet fungerade. Klarade äntligen gå klart Komvux, fixa med vardagssysslor och må bra utan en massa ångest. Sömnen Blev även den mycket bättre och mina sömnproblem jag alltid haft var borta. Kände mig helt enkelt som människa igen och livet rullade på. Mina ADHD problem minskade & jag Blev mycket lugnare och inte alls så rastlös i huvud och kropp. Mådde bra helt enkelt & livet fungerade för mig.Blev även av med min smärta jag har i rygg och kropp. För drygt en månad sen var jag tvungen att sluta. Fick inte tag på Tramadol någonstans så hade inget annat val och alla problem kom direkt tillbaka + obearbetade minnen från de destruktiva förhållandet. Mitt huvud går igen i 1000 och jag är ständigt rastlös och ångestfylld. Får inte alls någon sömn & kommer aldrig till ro. Livet fungerar inte alls som det ska och jag orkar ingenting. Är helt utmattad i kroppen medan huvud och rastlösheten bara snurrar. Mår inte alls bra & har en så stark ångest att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Har vänt mig till psykatrin och fått beskedet att de dröjer 6 månader innan läkarhjälp och ännu längre med terapi. Vad gäller ADHD så är dom säkra på att de är de jag har men tyvärr måste jag vänta 2 år på utredning. Vet inte alls vart jag ska ta vägen eller vad jag ska göra. Vill bara ta tramadol och få livet att rulla igen. Vad gör jag? Hur ska jag klara att leva såhär utan någon hjälp? Såfort jag får tag i tramadol kommer jag ta det igen känner jag då de är de enda som faktiskt låter mig ha ett normalt liv trots konsekvenserna att de är olagligt så känner jag ändå att de är värt de då det är de enda som får mitt liv att funka.. Fick tag på en tablett förra veckan och den dagen fick jag gjort allt jag behövde, slapp ångesten & somnade bra. Men vart kan jag vända mig? VC vill inte ta emot mig pga att jag har för stora problem som de inte kommer kunna hjälpa mig med. Mitt liv har bara rasat ihop igen och jag känner mig så olycklig och har ständigt sån ångest & Flashbacks från trauman.. Vad ska jag göra nu?

Annons:
Rafflan
12/27/18, 2:46 AM
#1

Låter som du är beroende av Tramadol, du verkar ta det för att trycka undan känslor, ångesten, jobbiga minnen, mm. Tramadol är ingen lösning, det kommer bara skapa problem och göra det jobbigare när du väl måste ta tag i ditt mående.
För att få medicin emot ADHD kommer du behöva göra drogtester = du kommer inte få medicin emot ADHD om du missbrukar Tramadol.

Mitt tips, gå till läkare och få medicin på recept emot din smärta + sjukgymnast. Om du har konstant ont kan det helt klart förvärra dina ADHD problem, sömnproblem och ditt mående.

Upp till toppen
Annons: