Annons:
Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 1332 ggr
wholefoods
2/3/19, 2:26 AM

Sockerberoende vegan

Hej på er, Alldeles nykläckt här på forumet. Presenterar mig såhär: Lamotrigin mot anad bipolär sjukdom. Matmissbrukare sockerberoende (vitt socker kolhydrater fett) sen litet barn. Ångest och skuldkänlor lättade bär jag åt och försökte fylla tomrummet och tillslut bara somna. Åt helvegetsriskt i ett par år och mådde fantastiskt tills jag föll i depression pga trauma och dödsfall osv. Låg nånstans under ytan och skvalpade i 1,5 år tills jag kontaktade en PT för hjälp. Hen satte mig på ett kött+mejeri matschema. Önskade mig soya, havre osv men det hade krävt för mkt mat för att komma upp i rätt proteinmängd så han avrådde mig. Jag prioriterade slltså mitt välmående och min form frsmför alla djur jag bidragit till att plåga och äta. Urk.. Åt enligt schema i 5 mån samt genomgick ett 12 stegsprogram för mat-/sockermissbruk vilket har förändrat hela mitt liv. Tränar 3 ggr/v och jobbar heltid. Är nu gravid i vecka 9. Kan inte äta animaliskt utan stt bli illamående, kräks nästan av proteinshakes och klarar inte av nötter. Är sugen på frukt, papaya, grönsaker, linsröror, oatly, havreghurt (kräks sv kvarg). Spenat, salt, ost och fett. Nu vänder jag mig hit för hjälp av er som också är sockerbereoende men som äter vegsnkost och klarar av detta. Hur gör ni det? Vad ska jag ducka? Vad är absolut förbjudet? Är LIVRÄDD för att ramla dit igen men vill följa kroppens signaler och få i mig det som den vill ha. Håller tummarna att det finns nån kompis där ute. 💚

Annons:
vallhund
2/3/19, 10:14 AM
#1

Posta din fråga inne på https://vegan.ifokus.se/ så kanske du får svar.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Denna kommentar har tagits bort.
wholefoods
2/3/19, 4:01 PM
#3

Tack för tips om den andra sidan! Har skrivit ett inlägg där mrn lite mer utförligt. Tack för tips! Jag har ingen facebook längre men jag känner igen den sidan så har säkert besökt den tidigare. Är bekant med upplägget då jag ätit syrikt lchf i 2 år tidigare i livet, det funkade fantastiskt på mig men är illamående av bara tanken på allt fett jag behövde äta då. En blir väldigt förändrad i graviditeten, tur att det är värt det i slutändan ;)

Upp till toppen
Annons: