Annons:
Etikettberoende
Läst 1571 ggr
Soldis
3/7/19, 7:08 PM

Är jag beroende av kakor?

Är jag beroende om jag tänker på ballerina-kakor 5 gånger per dag när jag kommer hem och suktar efter dem? Åt två paket i helgen (ett på fredagen och ett på söndagen) och det var ett tag sedan jag åt dem och de var såå goda.

Annons:
JRSN
3/7/19, 9:03 PM
#1

Japp, det är nog ett solklart fall av ballerina-beroende (dvs vanligt sockerberoende). Flera paket i veckan torde på sikt vara tufft för hälsan. Tror inte på att toksluta men pröva att dra ner till två kakor om dagen, och njut av dem desto mer! Någon liten last måste man ju unna sig i livet.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Soldis
3/8/19, 8:35 PM
#2

#1 okej då var det som jag befarade.

Jag minns det gamla goda dagarna när jag endast åt en rad marabou mjölkchoklad och så var jag nöjd, eller en halv chipspåse och sen ville jag inte ha mer.

Nu är jag ett svart hål dessvärre, tider förändras antar jag.

Och så sant det där med att unna sig med någon liten last. 😃

JRSN
3/9/19, 3:04 PM
#3

Jag har själv varit sockerberoende, är numera så gott som sockerfri. När suget sätter in så tar jag istället några mandlar. Supergott! Tyvärr skapar de också ett beroende och är rätt dyra, men nyttiga, en last man kan leva med. 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Soldis
3/10/19, 9:38 AM
#4

#3 Åh, bra att du hittade en lösning! :D Men synd att de "tog över rollen". Jag har inte käkat något gott-gott här hemma den här helgen utan endast om jag blivit bjuden (och då tagit lite av varje sak). Jag tror det känns bättre med mitt sockersug men vi får se under den kommande veckan och helg om tankarna och "längtan" återkommer.

Upp till toppen
Annons: