Annons:
Etikettövrigt
Läst 1426 ggr
Alice san
6/1/19, 12:19 AM

Biter i kinderna.

Hej jag har en konstig vana/beroende eller vad man ska säga. Jag har börjat bita i kinderna och det börjar gå för långt. Jag gör det inte för att jag är stressad eller något finns ingen specifik anledning. Alltså jag hade ett sår innanför kinden och så bet jag i sårskorpan. Sedan blev det flera sårskorpor och nu så bara fortsätter jag bita loss hud. Jag vet att det är äckligt men vet inte hur jag ska sluta vill sluta men det går inte. Det har blivit ärr och jag blöder när jag biter. Jag vill veta hur allvarligt detta är och om jag kan göra något åt saken.

Annons:
vallhund
6/1/19, 12:43 AM
#1

Kontakta din värdcentral, jag tror det kan handla om ångest (självskadebeteende).

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Alice san
6/1/19, 12:47 AM
#2

Nej gud nej absolut inte mår jätte bra och har full kontroll över mig själv så det är lugnt.

vallhund
6/1/19, 11:39 AM
#3

Om du biter dig i kinderna har du inte full kontroll. Kan även vara OCD, tvångsbeteende.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Alice san
6/1/19, 3:12 PM
#4

Nej alltså seriöst jag vill inte skada mig själv gör det för att jag känner att det inte ska vara lös hud i kinderna.

vallhund
6/1/19, 4:03 PM
#5

Du beskriver ett tvångsbeteende. Har du inga problem så är det ju bara att du bestämmer dig för att låta bli. Plättlätt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Skogsväsen
7/8/19, 11:04 PM
#6

#0 jag biter också i kinderna och innanför underläppen. Så det är som ett svullet band som är täckt av "lös hud" (död hud?) som jag kan gnaga loss.

För mig är det en väldigt omedveten grej och jag har funderat på om det är pga. att jag är stressad - kanske är det så att jag börjar göra detta när det är något som bekymrar mig. Men jag är osäker på detta. Det är nog en väldigt dålig ovana bara, - som att bita på naglarna.

Dock börjar jag aldrig blöda vad jag vet, och har inte direkt fått någon hård skorpa heller.

Det är najs men samtidigt inte. Tror jag gör det när jag försvinner i tankarna kanske? Hmm.

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Annons:
Pennyb
8/7/19, 7:16 PM
#7

#3 Jag har samma sak, och det kan vara så enkelt som ett ticks (stav?). Man behöver inte må dåligt för att bita sig i kinden :) Det kan även vara för att man är lite nervös eller stressad, vilket jag är. Det betyder inte att det är så för alla då men men. :)

Skogsväsen
8/11/19, 8:28 AM
#8

#7 ja, jag märker att jag biter mig i kinderna när jag försvinner i tankar. Men har lyckats minska det nu och "kommer på mig själv" när jag väl gör det och försöker avsluta beteendet.

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Upp till toppen
Annons: