Annons:
Etikettvi-som-överäter
Läst 932 ggr
Lona
2019-08-06 21:32

Matmissbruk

Jag har i många år varit medveten om att jag äter fel och att jag är fet. Delvis beror det på min (o)hälsa och medicinering men det måste jag inse att jag troligen kommer att få leva med resten av livet.

Häromdagen fyllde jag i en enkät angående spelmissbruk vilket jag inte har problem med men frågorna fick mig att till sist inse att jag är en missbrukare. Jag äter inte bara fel och för mycket, det är som sagt ett missbruk.

Hur tar jag mig ur det här? I botten har jag psykiska problem vilket förmodligen utlöst mitt ätbeteende.
(Det är lite ironiskt, jag har haft flera alkoholister på nära håll i släkten och har varit så fokuserad på att inte trilla dit själv eller att hamna i tablettmissbruk och så fastnar jag i det här i stället.)
Alkohol, droger, spel, sex, tobak och så vidare har jag inga som helst problem med.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Scorpio97
2019-08-06 21:50
#1

OA (Anonyma Överätare) och FAA (Anonyma Matmissbrukare) är två organisationer som motsvarar AA för alkoholister om jag har förstått det rätt, det kanske vore något att kolla upp? Har tyvärr inga fler råd än så men jag håller tummarna att det går bra för dig


//Jessie

Upp till toppen
Annons: