Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettberoende
Läst 989 ggr
A-KJ
0

Beroende

Hej!!Jag har en son på snart 25 år och jag känner stor oro för honom.. Så här är det :jag själv har ett 25 år långt drog missbruk bakom mej .Jag är ren sen 5.5 år och är så glad för att jag lyckats bli fri…. Min son har bott många år hos sin mormor o morfar han har haft det bra men bär ändå stora sår i sitt hjärta för att han vuxit upp utan mor o far… visst jag har alltid haft kontakt men det har inte hans pappa … Jag vet att han lider min pojke men han vägrar prata om det… Hur som helst så fick jag reda på att han provat droger och det går över mitt förstånd när han vet vilket helvete hans mamma haft och det har han erkänt för mej… han säger att han slutat och att han bara dricker vilket är ofta… men inatt fick jag ett mail där någon sa att min sån gjort ett uttalande att han kan fixa magiska grejer så man slipper må dåligt jag kan bara tolka det på ett sätt att han håller på med skit ändå.. Mitt hjärta brister!!! Han har en liten flicka på 3 år och jag vill inte att hon ska gå igenom allt som min son gjort… Sen är det så att min son och min relation inte är så himla bra även om vi har kontakt varje dag det är jag som hör av mej för att säga att jag älskar honom… Gode gud vad ska jag göra historien tycks ju upprepa sej och jag står maktlös… Jag vet inte vad jag ska ta mej till hjälp någon!!! kärlek &kramar från en knäckt mamma💔

thenameless
0

Hej. jag har inget mer konstruktivt just nu än att säga att du har min empati. jag känner med dig för du vet vart han är och är på väg precis som du vet vart det barkar för ditt barnbarn.

Många säger att man inte kan tvinga en missbrukare att sluta, men jag vet inte nu när det gäller hans barn också? LVM Lagen om Vård av Missbrukare kanske är något att luta sig emot?   Du har troligen redan kontakt med Soc och han också?  bara en fundering.

Kanske någon annan här i liknande sits har bättre råd?

Lycka till

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….