Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettnarkotikaberoende
Läst 40 ggr
kloakmunk
2022-08-25 18:01
1

Laro

Jag går på buvidal och ska kanske byta till vanliga suboxone tabletter eller film och sköterskan sa att risken finns att man får abstinens varje kväll och att jag kanske får det problemet. Jusy nu med buvidalen får jag jätte abstinens sista 4 dagarna innan nästa injektion. Och kanske får byta till vanliga och vill veta för och nackdelar. Jag är ganska sugen på att byta för att i framtiden kunna skjuta suboxonet eller kanske till och med få byta till metadonet vilket är drömmen. Men som sagt det är nog inte sannolikt jag får byta till det då jag får bra effekt av bup men är sugen på att byta till vanliga för att kunna ha som sysselsättning att åka in varje dag och ta medicinen istället för var 4e vecka som nu. Dock mår jag ganska bra fram tills sista 4 dagarna så kanske är dumt att byta om dom kan ändra så jag får sprutan tidigare. Har hög koncentrations av bup och borde inte må dåligt. Men har hört att testo kan bidra till dålig effekt? Har hört vissa som säger att man kan få tablett morgon och kväll men aldrig träffat någon som fsktiskt har det så. Inte på hemmet heller. Men ah vad säger ni? Är det värt att byta? Kan jag minska dosen sjäöv för qtt sedan ta hög dos och må lite bättre en stund i omgångar? Snälla skriv vad ni tycker