Annons:
Etikettberoende
Läst 3952 ggr
mausan
2012-10-31 16:53

Cannabis

Får man skriva om sånt här ?

Vet inte om jag kan kalla mig beroende men ett par gånger i veckan håller mig.. lugn och sansad!

@ the gym

Annons:
thenameless
2012-10-31 17:23
#1

Du får nog skriva om vilket beroende du vill eller typ av substans?

Dock verkar Cannabis Sativa leda till livliga diskussioner har jag sett.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

mausan
2012-10-31 20:52
#2

Jasså, förstår inte varför! Röker man cannabis med måtta är det ju bättre än antideppressiva!

@ the gym

Freke
2012-10-31 21:24
#3

vad är måtta? 

problematiken som man alltid hamnar i och varför folk reágerar negativt är en moralfråga, då cannabis bruk är olagligt och det moraliska i svensken säger nej…

Sen att flera kör för fort och då ofta framför skolor/dagis, ses inte lika allvarligt?
Så aspekterna är många och väldans olika.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Porklash
2012-11-01 09:25
#4

Jag kan nog inte påstå att min moral är särskilt hög. Eller personligen vet jag nog inte vad det där med moral är om jag ska vara riktigt ärlig. Det verkar vara lite "hitte på"?

Men:

Diskussionerna här handlar om beroenden. Sidan är till för dem som kämpar med eget eller andras beroende eller vill lära sig mer om detta. Det är inte en diskussions-sida om olika sätt att berusa sig på.

Ser du dig som beroende mausan?

Sen då:

Jag personligen anser att vi inte behöver fler lagliga droger oavsett vad de än heter. Däremot så tycker jag det är märkligt att Cannabis inte används mer medicinskt, Men det är också en annan diskussion som då egentligen hör hemma på ett forum för mediciner?

Att köra för fort framför skolor är totalt förkastligt anser jag men detta forum handlar inte heller i första hand om folks konstiga inställningar till trafikregler.

Ja lite stelt tråkig men förhoppningsvis tydligt?

pEr

Viggen96
2012-11-08 20:57
#5

Du bör verkligen sluta!

Man får läskiga och skadliga effekter. Om du behöver något så drastiskt för att finna ett lugn behöver du kanske söka annan hjälp, proffesionell så du kan må bra utan drastiska åtgärder. :)

Livet är en ständigt berg-o-dalbana. Det är bara att hänga med i svängarna. Stå ut med dalarna och lev livet!

 

http://www.tjugoattondeapril.blogg.se

Geru
2012-11-10 20:14
#6

Finns ju andra sätt att lugna ner sig själv och bli sansad… Droger leder ju inte till självkontroll, tvärtom:p

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
mausan
2012-11-10 22:04
#7

Där har du fel #6

Olika från drog till drog från person till person ;)

Läkemedel kallas för droger, de är substanser, en tablett atarax är ångestdämpande för mig precis som weed

@ the gym

Geru
2012-11-10 22:14
#8

#7 Och varesig atarax eller weed leder till självkontroll. Det är ingen kontroll att använda en drog för att slå ut besvären. Så nej, jag har inte fel.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

mausan
2012-11-10 22:16
#9

det kanske inte är självkontroll att ta ett preparat men det leder till självkontroll.

Skulle jag t.ex inte ta mina antideppressiva skulle jag aldrig någonsin kunna sitta i ett klassrum och studera, det finns bara inte. Är det inte självkontroll att kunna tänka på den ljusa sidan och stanna kvar i klassrummet?

@ the gym

Geru
2012-11-10 23:04
#10

#9 Visst kan det leda till det, om du tar tag i det och sedan får kontroll, så du inte behöver ta det mer. Men tills dess, nej.

Visst är det bättre, men det är inte självkontroll:p Droger och mediciner är ju nödvändiga ibland.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

dontknow
2012-11-13 08:58
#11

kan ju berätta om mitt ex, han var lugn och en bra kille som alla gillade, rökte och var lugn, efter 15 år så slutade de flesta av hans bekanta med att röka på , men inte han , det var fortfarande ingen större fara, förän några månader till..

Idag är han inte samma människa, han är i en annan värld och ser det som att alla vill honom illa..

han skapar saker,grundade i rädsla och oro, tankar som han tänker hela tiden tills han tror så stenhårt på det..

han mår definitivt inte bra…

han röker mer och mer för att lugna ner allt men det blir bara värre,

men visst, röka ibland är helt okej….. men alkohol är fan mins lika roligt och kanske lite farligare och lagligare? tycker det är bättre iaf det tar inte lika mycket på psyket …

mausan
2012-11-23 16:05
#12

en hasch psykos?

@ the gym

Geru
2012-11-23 17:10
#13

#12 Jepp. Hasch är starkare än majjan, vilket gör att man kan få te.x. psykoser.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
mausan
2012-11-23 17:29
#14

bara rökt endast hash (brukar blanda) en gång, kände mig som en potatis haha, förstår hur farligt just hash kan va, fick starka nojjor just den gången också

@ the gym

Arvi
2013-06-27 19:14
#15

Röker varje dag och det har endast positiva effekter på mitt liv :) Är självklart olika från person till person

vallhund
2013-06-29 02:17
#16

#15 Det blir inte så positivt den dagen du får problem med lagen, + att du rör dig i kriminella kretsar o bidrar aktivt till andras kriminalitet med dina pengar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Odde]
2013-07-04 18:51
#17

Jag har själv varit i " tyngre " drogberoenden och självklart Både  odlat och rökt cannabis och det är väl inge bättre att röka några dagar i veckan än om du dricker några dagar i veckan? det kanske verkar bättre än antidepp men det gör ju benzo också? eller opiater?
inget beroende är bättre än något annat även fast det gör mindre skada, kan tillägga att har du rökt cannabis nog mycket så kommer du ha väldigt svårt känna glädje av något annat…så ökar det och ökar det

pa7
2013-07-05 03:40
#18

Rökt i princip varje dag i ett par månader nu fram tills nu. 2 dagar ren och det känns helt okej, möjligtvis lite rastlös men det är inget speciellt. Lider av ångeststörningar och diverse som går igång nu igen då jag slutat röka, tillfälligt. Det finns ingenting annat som heter "haschpsykos" i något annat land än i Sverige. Visst - cannabis kan utlösa en psykos som ligger vilande hos individen som brukar det om upplevelsen och intrycken är upplevs för starka. På samma sätt kan det ske om din katt avlider, eller om din flickvän dumpar dig.

Cannabis i mina ögon är mycket mindre farligt än just alkohol och fungerar betydligt bättre för mig än vad antidepressiva mediciner likt SSRI/SNRI gör.

thenameless
2013-07-07 01:28
#19

Fortsätt tro det. Ses i lalaland

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Bläcket
2013-07-08 08:49
#21

#18
Men alltså.. Att cannabis skulle vara antidepressivt. Stämmer oftas INTE. Kanske att man känner sig nöjd för stunden, men sen då? Ja sen blir man oftast mer och mer deprimerad. Man går in i en dimma. När man kommer ut från den (vilket tar längre tid än två dagar) så fattar man hur bra man kan må EGENTLIGEN.

För cannabis gör en nöjd och flummig, men är det så livet ska vara? Ska man bara vara nöjd och sitta med sina egna tankar och känna sig skitsmart fast man inte är det?

Är det inte bättre att känna av verkligheten som visst, kan göra ont men det är ju när det inte känns bra som man vill ha FÖRÄNDRING, man vill komma vidare med sitt liv.

Jag har själv rökt cannabis på daglig basis i flera år och slutat. För det gjorde mig SÅ deprimerad. Och gjorde att JAG KOM INGEN STANS MED MITT LIV. Jag slösade bort hela min ungdom på att röka cannabis. Och det var INTE VÄRT DET. 

Och ja jag är medveten om att det inte är samma för alla, men alla som hållt på och sen lagt av beskriver det som att "komma ut ur dimman".

Vill du att livet ska vara en dimma du går runt i, där du bara lurar dig själv att du mår bra fast du mår dåligt? Det är upp till dig själv, kompis.

Upp till toppen
Annons: