Annons:
Etikettberoende-av-sex-kärlek-och-relationer
Läst 3392 ggr
chevy79forewer
8/27/13, 5:10 PM

Vän som är sexberoende

Skriver detta åt en vän. Då jag snart inte vet på mer råd att ge honom..

Han är sex beroende. Älskar att prata om sex med nära vänner. Alltid kåt så fort det blir vår och vi tjejer börjar gå lite mer lättklädda. Han har nyligen blivit singel då hans tjej inte klarade av hans beroende längre. samt att han ljugit för henne om det.

Har sagt till honom flera gånger tidigare att han varit beroende av sex och porr prat samt bilder. Men då har han inte velat lyssna. Nu äntligen insåg han själv att han var beroende..

Har sagt åt honom att lägga bort samt radera all porr han har både på datorn och mobilen. samt att göra andra saker i stället för att hålla på med porr på sms. Det har lyckats till viss del. Men han hatar sig själv för att han är så "svag" har sagt åt honom att största steget att komma bort från beroendet är att förlåta sig själv..

Tacksam för svar

**Redigerat av adm
**

spirit of godness spirits of light. protect us from all plight

Annons:
vallhund
8/27/13, 8:06 PM
#1

Hej o välkommen!

Jag tog mig friheten att redigera ditt inlägg o ändrade ordet snusk till porr. Ordet snusk associeras till äckel o är väldigt nedsättande att använda om någon, inklusive att använda det om sina egna handlingar.

Huruvida din vän är sexberoende går inte att avgöra via din text. Låter mer som besatt av internet porr o opersonliga sex/porr kontakter via nätet, dvs inte IRL.

Det viktigaste steget till förändring är att erkänna att man har problem o att man behöver hjälp att komma vidare. Finns det någon mansgrupp där han bor? http://www.rfsu.se/ kanske kan vara till hjälp? Vårdcentral o psykvård kan oxå vara till hjälp.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

thenameless
8/27/13, 10:03 PM
#2

Det går ju även att kolla i länkgalleriet efter stödgrupper.

En som jag inte tror var med där efter en snabbtitt är Sex&Love addicts anonymous Som är en grupp som hjälper sexmissbrukare.

Det kan ju va en idé att kolla in iaf

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

chevy79forewer
8/27/13, 10:36 PM
#3

#1 såg det… kom på det i efterhand men då hade ja inte tillgång till datorn.. men tack för ändringen av de ställena… Han blir typ tokig om han inte "gjort något åt de." eller hur man ska säga.. på dagarna finns bara porr bilder inne i huvudet på han och han kan gå ifrån för att (inte för att ja vet om onanera eller runka passar bäst) men illafall.. får tipsa honom om det när han behagar prata med mig igen :S

#2 ja jag får försöka tipsa honom om de när han svarar..

spirit of godness spirits of light. protect us from all plight

thenameless
8/28/13, 5:12 PM
#4

Det svåraste efter att man medgtt ett problem är att sedan ta steget och göra något åt det. Vad det än må vara Att söka sig till en grupp och gå på det första mötet  är nog tyngst men sedan kommer lättnaden om man är villig till förändring.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: